Alla inlägg under augusti 2010

Av happyworkaholic - 29 augusti 2010 19:15

Hemma igen! :D


Hela veckan har jag spenderat i sängen och på jobb :s Känns som det i alla fall. Malmöfestivalen gjorde att vi hade öppet längre på jobb så jag slutade inte jobba förrän klockan ett varje kväll. Var hemma vid två och i säng vid halv tre ungefär. Zzz... Så klart har de börjat med ett vägarbete precis utanför oss denna veckan, så efter klockan åtta har det varit helt omöjligt att sova :( Sjukt drygt när man är hemma så sent kvällen/natten innan :/

I torsdags tog min sömnbrist ut sin rätt :s Glömde bort en gäst mat och slog sönder tre eller fyra glas. Ingen bra jobbedag alls :/ Men men, sen på fredagen var jag tack och lov ledig! Och vägarbetet låg på is så jag fick till och med sova ända till nio- väldigt välbehövligt! :)


Blev dock ingen lugn dag för det var massor som skulle hinnas med innan Tias kom hem. Skulle bort till Gittan och baka paj, hämta väska hos Niklas, handla, packa och gå en sväng på Mikaeli med Emma :) Men jag hann :D

När klockan var fem kom Tias hem och vi bar ner all packning i bilen. Det var dags att bege sig till Immeln :) Varje år träffas alla ledarna (och deras familj/respektive) i korpen vellinge där uppe och umgås. Jättetrevligt, och väldigt skönt att komma iväg sådär över en helg :)


        



       



    

Man kan inte annat än älska omgivningen! Helt underbart ställe :)



Tias försökte gömma sig i bäddsoffan (bakom ryggstödet) för att slippa gympan :P


Det blev en helg med kubb, kräftskiva, möte, paddling och trevligt umgänge :) 


   På vägen hem fick vi köra en liten omväg för E22 var sönder :s Vi hamnade då i Fulltofta :) Blev en lång diskution om vad folk sysslade med där :P haha. Det är farligt att hamna fel när man är trött ;) haha.


   Nu ligger vi i soffan och degar :) Tittar på Bones och skruvar list i pauserna. Katterna är helnöjda över att vi är hemma igen. Bus har krupit upp i Tias knä för att försäkra sig om att han inte går någonstans utan henne :) Och Lillebror har krupit in i en av påsarna vi hade med oss hem- helnöjd :P 


Imorgon är det jobb som gäller igen, och på kvällen ska jag äntligen till kiropraktorn :D Missade sista gången innan sommaren så det är verkligen, verkligen välbehövligt nu! Ska bli så jäkla skönt! Eller ja, inte under tiden men efteråt :) Har haft riktigt ont i ryggen nu i helgen så jag ser verkligen fram emot morgondagen :)


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 20 augusti 2010 09:24

Har inte bloggat på ett par dagar nu. I alla fall inte om någonting vettigt :P hehe. Vet inte om detta inlägget kommer klassas som vettigt det heller, men skit samma ;)


De senaste dagarna har jag jobbat, jobbat, jobbat och jobbat lite mer :s 

Umgicks med Rebecka häromdagen, vi åt på Casa Blanca med töserna. Jennifer fick bestämma och hon ville så klart äta pizza :P Vi andra tog grilltallrik och spagetti bolognaise. Blev en riktigt god middag :) 


           


  

Rebecka försökte stjäla Evelinas klubba, men Evelina vann kampen :P haha


I går "firade" Rebecka och Magnus 1 år tillsammans (grattis!) så jag och Tias ställde upp och var barnvakter till de två små trollungarna :) 

Töserna roade sig med att leka och måla vackra konstverk i sina målarböcker som de har här. Jag fick som vanligt en hel massa gjort :) Vet inte varför men jag blir alltid väldigt effektiv med städning och diskning när de är här. Mycket konstigt, men väldigt bra :P Diskade all disk (i min fina fina diskmaskin) och städade köket, hallen och vardagsrummet. Så skönt när det var gjort! :D 

När klockan närmade sig halv sex kom Tias hem från jobb och vi lagade kvällsmat. Blev köttbullar och IKEA-köttbullar. Mums! :) Sen körde jag och töserna iväg för att hämta upp Emma, vi skulle hem till mina föräldrar en sväng. Evelina och Jennifer var helt överlyckliga, de skulle ju få klappa hästarna och katterna, och leka med Trassel :)


    


När vi var klara med vårt uppdrag hos mamma och pappa åkte vi till Maxi för att köpa lite frukost-youghurt  till töserna. Blev vars en liten rea-leksak också- till Evelina och Jennifers stora glädje :D

Klockan hann bli ganska mycket (oups) innan vi var hemma igen, så det blev pyjamas direkt för de små trollen :) Inte särskilt populärt men de var ganska trötta så när de väl la sig höll de med om att det var dags att sova. Fast att sova är lättare sagt än gjort när man har ett vitt litet monster som biter en i tårna så fort man rör sig :P haha. Slutade med att vi fick flytta sängen in i sovrummet istället :)


  


Klockan ringde strax över sex i morse, precis som vanligt, när det var dags för Tias att stiga upp och bege sig till jobb. Jag och töserna sov vidare ett par timmar till :) Vid halv nio var det dock dags att stiga upp för då hade vilddjuren sovit tillräckligt tyckte de. Zzz... haha. 


     


Nu har Rebecka varit här och ätit frukost och hämtat töserna :) Så nu är jag barnfri igen. Ska ta en dusch och sen är det dags att hämta Emma och köra henne till sitt möte. Ska hitta med en snabbtur till malmö också, plus att jag ska sortera all tvätt i sovrummet :s Usch och fy vad tråkigt det sista lät! :( Men men, lika bra att ta tag i det med en gång :)


Tjingeling!   

Av happyworkaholic - 17 augusti 2010 23:38

Nokia 6700 slide :D


  


Min nya fina mobil :) Och den är en nokia- är själv helt chockad! :O haha

Av happyworkaholic - 14 augusti 2010 22:07

Var det någon som sa regn?? :P

  


Idag har varit en ganska underhållande dag faktiskt :) Körde till jobb i morse, satt fast i trafiken för att en turist inte hade stängt sin takbox ordentligt. Resultatet blev att hans turistpackning låg utspridd över hela vägen och stoppade upp all trafiken. Suck...  Men men, väl på jobb hade ugnen ett nervöst sammanbrott och skramlade så vi trodde den skulle flyga i luften när som helst :s Men det gjorde den som tur var inte :P


Hade lagom mycket folk så man hade att göra hela tiden, men utan att behöva stressa. Skönt :) Niklas kom in redan vid ett, fastän han inte började förrän klockan tre :O Både jag och Maria undrade om han hade slagit i huvudet i morse :P Han tyckte vi var jättedumma och påpekade att han faktiskt skulle se på matchen innan han började jobba :) Haha...ibland måste man kivas lite grann, han är ju enda killen på jobb numera :P


  

Lagom till klockan närmade sig fyra så började regnet falla... Och det regnade, och regnade, och regnade, och regnade, och ja ni förstår nog vad jag menar...

Jag minns faktiskt inte sist det regnade så mycket :O  Jag tycker visserligen det är ganska mysigt när det regnar, men det ställde till lite problem för oss på jobb :s Parabolen höll på att drunkna så det var bara en massa störningar när vi försökte visa matcherna. Och inte nog med det, snart höll kockarna också på att drunkna :O Tack vare allt grävande och borrande i alla centralens väggar så hade vi nu ett jättefint vattenfall längs väggen uppifrån vinden och rakt ner i köket.

Mycket tjusigt- inte något vidare bra :/ 

Något som är ganska "roligt" med när det blir så här på jobb är att folk faktiskt blir sura för att vi inte visar matcherna :O Vad tycker de att vi sak göra åt saken?! Ringa till vädergudarna och be de sluta för att de stör vår tv-sändning. Njäe, det fungerar ju inte riktigt så. Men folk är inte alltid så smarta :/


  

Var tänkt att vi (jag, Emma och Tias) skulle till Tina ikväll, men det blev inte riktigt så... Jag kom hem sent från jobb och de skulle iväg till streetarna med en gång typ. Vi tyckte att det regnade lite väl mycket för att hänga utomhus i tält hela kvällen :s Men hoppas så klart att hon och Jessica har en rolig kväll :)


Vi har roat oss här hemma istället. Suttit och snackat skit och kollat på film :) Och Tias och Emma har ätit pizza. Hehe. 

Har precis kört hem Emma och nu ska vi titta klart på filmen. 


Tjingeling!   


Skapa flashcards