Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

20 augusti

Av happyworkaholic - 20 augusti 2010 09:24

Har inte bloggat på ett par dagar nu. I alla fall inte om någonting vettigt :P hehe. Vet inte om detta inlägget kommer klassas som vettigt det heller, men skit samma ;)


De senaste dagarna har jag jobbat, jobbat, jobbat och jobbat lite mer :s 

Umgicks med Rebecka häromdagen, vi åt på Casa Blanca med töserna. Jennifer fick bestämma och hon ville så klart äta pizza :P Vi andra tog grilltallrik och spagetti bolognaise. Blev en riktigt god middag :) 


           


  

Rebecka försökte stjäla Evelinas klubba, men Evelina vann kampen :P haha


I går "firade" Rebecka och Magnus 1 år tillsammans (grattis!) så jag och Tias ställde upp och var barnvakter till de två små trollungarna :) 

Töserna roade sig med att leka och måla vackra konstverk i sina målarböcker som de har här. Jag fick som vanligt en hel massa gjort :) Vet inte varför men jag blir alltid väldigt effektiv med städning och diskning när de är här. Mycket konstigt, men väldigt bra :P Diskade all disk (i min fina fina diskmaskin) och städade köket, hallen och vardagsrummet. Så skönt när det var gjort! :D 

När klockan närmade sig halv sex kom Tias hem från jobb och vi lagade kvällsmat. Blev köttbullar och IKEA-köttbullar. Mums! :) Sen körde jag och töserna iväg för att hämta upp Emma, vi skulle hem till mina föräldrar en sväng. Evelina och Jennifer var helt överlyckliga, de skulle ju få klappa hästarna och katterna, och leka med Trassel :)


    


När vi var klara med vårt uppdrag hos mamma och pappa åkte vi till Maxi för att köpa lite frukost-youghurt  till töserna. Blev vars en liten rea-leksak också- till Evelina och Jennifers stora glädje :D

Klockan hann bli ganska mycket (oups) innan vi var hemma igen, så det blev pyjamas direkt för de små trollen :) Inte särskilt populärt men de var ganska trötta så när de väl la sig höll de med om att det var dags att sova. Fast att sova är lättare sagt än gjort när man har ett vitt litet monster som biter en i tårna så fort man rör sig :P haha. Slutade med att vi fick flytta sängen in i sovrummet istället :)


  


Klockan ringde strax över sex i morse, precis som vanligt, när det var dags för Tias att stiga upp och bege sig till jobb. Jag och töserna sov vidare ett par timmar till :) Vid halv nio var det dock dags att stiga upp för då hade vilddjuren sovit tillräckligt tyckte de. Zzz... haha. 


     


Nu har Rebecka varit här och ätit frukost och hämtat töserna :) Så nu är jag barnfri igen. Ska ta en dusch och sen är det dags att hämta Emma och köra henne till sitt möte. Ska hitta med en snabbtur till malmö också, plus att jag ska sortera all tvätt i sovrummet :s Usch och fy vad tråkigt det sista lät! :( Men men, lika bra att ta tag i det med en gång :)


Tjingeling!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Skapa flashcards