Alla inlägg under september 2010

Av happyworkaholic - 21 september 2010 21:25

   Idag är det min underbara morfars födelsedag :) Ringde honom i förmiddags men då låg han fortfarande och sov. har jobbat hela dagen så har inte kunnat åka och hälsa på, får försöka göra det på tordag eller fredag istället. Han om förtjänar verkligen en present och en stor kram. Hoppas du haft en av dina bra dagar idag morfar. Älskar dig!


Hade lite tvättstrul igår så morgonen blev lite hektisk idag :/ Började med att "tjuvtvätta" mina jobbetröjor på grannens tvättid (men jag satte upp en snäll lapp i alla fall) och som tur är så har man vissa grannar som är snälla så det gjorde absolut ingenting att jag gjorde det (tack!). Sen bar det av till jobb med bussen. Tog extra lång tid nu när de håller på att göra om E6:an (suck) men hann som tur var med den tidiga bussen så kom i god tid till jobb ändå. 

Var jag och Cicci som hade luchen ihop. Hände inte speciellt mycket så dagen har segat sig fram idag :( Men det gjorde å andar sidan att jag kunde gå hem ett par timmar tidigare så jag hann hem lagom till The Mentalist :D Har gått och blivit smått förälskad i den serien. Har en stark känsla av att den snart finns i min seriesamling :P hehe.

  


Sitter i soffan och myser tillsammans med Bus och Lillebror. Mattias är inte hemma, vet inte riktigt var han håller hus :) Farligt att komma hem tidigare än planerat :P haha. Är trött idag så kommer nog bli sängen tidigt idag. Zzz... 

Men nu ska jag titta vidare på The Mentalist :)


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 19 september 2010 21:37

Av happyworkaholic - 19 september 2010 20:53

Av happyworkaholic - 16 september 2010 17:45

Av happyworkaholic - 16 september 2010 16:23

Skulle egentligen varit ledig idag, men det blev inte riktigt så...

Vaknade tjugo över åtta i morse av att mobilen ringde

Ordet  "chefen" blinkade på displayn. Den ena kocken var hemma för sjukt barn så han behövde någon som jobbade lunchen i köket med honom. Låg kvar en halvtimme till och ville inte alls stiga upp :s Var ju derbymatch mellan MFF och HIF igår så var inte hemma förrän vid kvart i två i natt. Hade verkligen sett fram emot att sova länge idag. Men men, bara till att masa sig ur sängen och hoppa in i duschen så jag skulle piggna till lite grann i alla fall :)


Orkade inte sitta på bussen så jag fuskade och tog bilen istället, vilket gjorde Niklas väldigt glad för han började samtidigt som jag så han kunde åka med :) Kul att man kan glädja någon redan så tidigt på morgonen :P haha. 


Var en superlugn lunch, hände i stor sett ingenting, så vi har bara gjort en massa förberedelser inför morgondagen. Skurit paprika, hyvlat parmesan, gjort Bobby Orr-röra, och lite annat smått och gott. Inget avacerat över huvud taget :P 



Hämtade upp Evelina på vägen hem för hon ville följa med mig på träningen ikväll. Hade lovat henne det häromdagen och den lilla damen har elefantminne när det gäller vissa saker ;) hehe. Nu sitter hon i storarummet och målar i sin målarbok. Tias har lagat mat så vi ska äta nu så jag hinner smälta maten innan det är dags att bege sig :)


Tjingeling!  

Av happyworkaholic - 15 september 2010 13:13

  

Är det en vanlig dag? Är det en vanlig dag? 

Nej det är ingen vanlig dag, för det är Winnis födelsedag! :D

Hipp hipp hurra!!


Idag fyller min fina "lilla" pålle 20 år :) Han börjar bli en gammal man- fast han vet uppenbarligen inte om det själv :P haha. Grattis på födelsedagen fina häst  


------------------------------------------------------------------------------------------------


Har tagit det lugnt hela förmiddagen, suttit vid datorn och tittat på dåliga program på tv :P Känns som det kan vara smart med tanke på att det kommer vara totalt kaos på jobb ikväll :s Är ju derbyt mellan MFF och HIF så vi har knökfullt med bokningar till matchen. Malmö har ju två av sina ordinarie spelare avstängda så känns som att det kan bli en nervpirande match. Håller dock tummarna för att de spelar bra och håller kvar serieledningen :)


  

Åh vi älskar Malmö FF... Ja vi brinner för vårt lag... Under himmelsblå skyar, blir vi starkare och bättre för var dag :)


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 14 september 2010 23:14

   Tittut! 


Var ett tag sen jag skrev här inne nu. Har helt enkelt inte haft varken ro i kroppen eller tid till att göra det... Men nu ska jag göra ett ryck och i alla fall berätta om vad förrförra helgen hade att erbjuda :) Då var det nämligen kräftkalas i Lökaröd, tillsammans med lite av Tias familj och släkt. Väldigt trevligt :)


      

Vi gick på promenad och Tias visade mig det gamla stenbrottet...


Vi körde dit på fredagen, direkt efter Tias slutade jobba, och åkte inte hem förrän på söndagen- väldigt mysigt. På fredagen blev det en lugn kväll tillsammans med Tias mormor och morfar, Lasse, Marcus och Kerstin och Christer. Fixade i ordning med husvagnarna (vi delade med Gittan och Lasse) och sen åkte vi in till Degeberga och köpte pizza för alla var superhungriga och ingen orkade laga mat :P Var en veteranmarknad just den helgen så det var vääääääldigt lång kö, men pizzorna var supergoda så de var helt klart värt väntan :)


  

Mmm...goda pizzor ;)


På lördagen begav vi oss in till Degeberga igen, denna gången för att gå på veteranmarknaden. Massor med fina gamla bilar i alla dess slag, och mer än ett stånd med saker man inte har någon som helst nytta av :P haha


      


      


Jag fick ett sådant fint skrotlejon (i miniformat) av Tias :)


Senare på eftermiddagen började det dyka upp fler folk tillhörande släkten Håkansson, och på kvällen var det dags att plocka fram alla pajer och kräftor :)


      

       

Jag äter ju inte kräftor så Gittan gjorde en supergod, mjölkfri, tacopaj till mig :D


Vi hade lite otur på lördagkvällen, batteriet i husvagnen tog nämligen slut så det fanns ingen värme :s Fast eftersom jag och Tias hade en "dubbelsäng" så gjorde det inte oss särskilt mycket, han är ju ungefär 74,3 greder varm på natten så det fanns gott om värme under vårt täcke :) haha. 


    

Gittan och Lasses husvagn, och vårt fina "sovrum" :)


På söndagen var vi lite småsega, men Tias och Kerstin tyckte det var dags för svamprunda i skogen. Jag och Gittan följde också med. Jag är egentligen ingen skogsmänniska, alldeles för mycket fästingar och ormar och annat räligt där, men det var så himla fint väder så det gick inte att motstå. Hittade dock inte särskillt mycket svamp...inte av rätt sort i alla fall. Däremot hittade vi två enorma myrstackar, en stor skalbagge, ett skelett av ett vildsvin, älgbajs och lite annat smått och gott :P haha.


      

        

    

Massa fina fynd :P


Vår "lilla" svamprunda tog ungefär 2,5 timme, så när vi kom tillbaka var det dags för lunch och sen begav vi oss hemåt för jag skulle jobba sen på kvällen. 


------------------------------------------------------------------------------------------------


Imorgon smäller det!! :D


   v.s     

Imorgon klockan 20.00 drar det igång! Derbyt mellan MFF och HIF. Håll tummarna för de himmelsblå pågarna som ska kämpa för att behålla serieledningen.

Heja Malmö!  


Tjingeling!   







Av happyworkaholic - 14 september 2010 23:05

Ovido - Quiz & Flashcards