Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

25 mars

Av happyworkaholic - 25 mars 2011 20:45

Ja det har varit fullt upp här hemma hela veckan. Fick ju som sagt hem bengalen Lennon i fredags, en kanonfin katt som vi hade tänkt skulle bli en ny kompis till Bus :o) Så blev det dock inte :o( De kom tyvärr inte alls överens. Bus var livrädd för honom och han tog alla chanser han kunde att ge henne både en och annan "örfil". Tråkigt som bara den för han var riktigt gó mot både mig och Tias, men Bus kommer ju i första hand (så klart) så det blev en trip till Flyinge igår kväll för att lämna tillbaka honom till ägaren. Fick träffa resten av hennes katter när vi var där, både bengaler och devon rex katter :o) Bengaler är ju helt underbara (men krävande) katter. Väldigt vackra och väldigt påhittiga och smarta. Hon hade två små bengalkattungar som var helt bedårande! Men hon hade även en devon rex bebis på tre månader tror jag det var. Vilken cool katt! De har ingen päls när de är kattungar (är helt nakna och skrynkliga) och sen när de väl får päls så blir de helt lockiga och ofantligt mjuka. Som en lammunge :o) De ser ut som små aliens :P haha. Helt för stora öron och utåtstående ögon. Men de är så fula att de blir söta :o) Var riktigt kul att träffa de allihopa :o) Verkligen ingen katt som man hade tittat två gånger åt normalt sett, men när man väl ger de en chans så charmar de en ganska ordentligt :o) Härliga kattraser båda två :o)Idag har jag suttit i receptionen hela dagen. "Roat" mig med att fixa alla betalningar som vi inte kunnat skicka iväg i veckan (teknikens under havererade). Blev 1,5 timmes övertid och ingen lunch :o( Tur min underbara mamma gjorde mig sällskap i pappersdjungeln så vi fick undan det mesta innan vi väl gick hem :o) På vägen hem igår fick jag ett sms från Rebecka som behövde barnvakt till sina små monster. "Ordinarie" barnvakt hade fått förhinder så jag och Tias ställde upp istället Vi har ätit kinamat och pizza hemma hosGittan och Lasse. Mums! :o) Nu har de precis bugat om till pyjamas och sitter på golvet och leker med Barbie och diverse andra dockor:o) Ska gå upp på vinden och hämta bereddas säng nu så de kan krypatill kojs :o) Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards