Alla inlägg under maj 2011

Av happyworkaholic - 31 maj 2011 21:25



Idag blev en lite annorlunda dag på jobb   hihi


Vi har haft lite problem med kylsystemet på jobb på sistone, det har varit rena bastun överallt utom inne på OP (där är ett eget system). Mindre trevligt nu när det varit varmt ute de senaste dagarna. Svettigt!  :s

Så idag var där en kille som skulle undersöka saken, och tro det eller ej men han hittade felet :) Enda problemet var att när han höll på att fixa det så rann det ut en massa kondensvatten genom luftiltert i taket på det ena behandlingsrummet.

Det bokstavligt talat regnade där inne :P haha 


Så för att den stackars patienten inte skulle drunkna i behandlingsstolen så fick jag rycka in och vara förste paraplyhållare :P hehe. Den lilla tjejen var jätteduktig och tyckte att det var en ganska kul upplevelse. Hennes kompisar hade med all säkerhet aldrig varit med om något liknande när de varit hos tandläkaren ;)




Följde med mamma hem efter jobb för att hjälpa henne lite i stallet :) När klockan var över sju så var det fortfarande 20 grader varmt ute- riktigt härligt!


Tjingeling!  

Av happyworkaholic - 29 maj 2011 11:49

Igår var Jonnys födelsedag och det skulle ju så klart firas med kalas och paketer                                                     


Blev ett trevligt kalas med mycket snack och mycket skratt   

Gittan var tyvärr inte med eftersom hon fortfarande ligger inlagd efter operationen, men jag skickade en video till henne så hon inte skulle känna sig utanför. Mormor som snappsar var mycket uppskattat ;) hihi


Orkar inte skriva så mycket mer nu så jag låter bilderna taal för sig själv istället :)


     



   




Knäppgökar! ;)


Passar på att softa i soffan nu på förmiddagen, ska jobba extra på O´learys sen. Jag och Lisa som ska äga stället ikväll :P Resten av gänget ska på personalfest :)


Tjingeling!                 

Av happyworkaholic - 27 maj 2011 12:22

Är sjukt trött idag! Tror jag ska ta mig en powernap när jag kommer hem   Väckarklockan ringde inte i morse så jag vaknad 20 min innan det var dags att bege sig :s Var tvungen och duscha och sen upptäckte jag att revia hade gjort en fin illaluktande hög utanför lådan. Suck! så det blev till att panikskura balkonggolvet också. Vilket jag verkligen inte hade tid med! Så det blev med andra ord en helstressig morgon så nu är jag halv död. Sitter i receptionen och gäspar. Zzz... Tur att det bara är 1,5 timme kvar innan det är dags att bege sig hemåt :)


Blir som sagt powernap när jag väl kommer hem. Måste dock först in om till veterinären och köpa mat till Revi. Hans tog slut i morse och han äter ju tyvärr inte samma sort som Bus så det är ett måste att köpa en ny säck. Sen är lägenheten i stort behov av städning också :( Suck! Eller egentligen bara sovrummet, det är där Kaoset bor. Så jag får väl ta tag i det också idag...

Tias skulle hjälpa Jonny med partytältet inför på lördag, och sen skulle han hjälpa Tobbe med hans bil som inte gick igenom besiktiningen, så honom lär jag nog inte få någon hjälp av när det kommer till städningen ;)


 

Blir till att jaga dammråttor ikväll...

 

Tjingeling!

Av happyworkaholic - 22 maj 2011 22:04

Valpisar :D

Av happyworkaholic - 22 maj 2011 11:28

Mormor med sin fina uppfinning :)


Igår var vi först ute hos mormor i Höllviken. Hon och Uno behövde hjälp med att göra rent taket på verandan så Tias hade lovat att göra det.

Solen sken och det var riktigt härligt väder så det var riktigt mysigt där :)

Kändes lite konstigt att inte morfar var där men stället är fortfarande urmysigt och helt underbart! :)

Sen när mormor fått i ordning i Lillstugan så kommer det definitivt att bli en del övernattningar där i sommar :)

När klockan var runt halv tre så var Tias klar med hela taket. Det tog lite längre tid än vi först tänk oss för Unos högtryckstvätt ville inte fungera så vi fick låna grannens istället. Men så fick vi ju en bra ursäkt att fika lite också ;)


Vi begav oss hem, bytade om, och sen begav vi oss iväg på vars ett håll.

Tias skulle leka med Tobbe och jag skulle köra till Bökeberg för att träffa Eva. Hon, jag och mamma skulle titta på VM i Reining :) 


              


Jag var hemma strax efter åtta. Tittade lite på tv med katterna och sen gick jag och la mig vid halv elva. Sov inte särskilt bra natten innan så sömntågen kom körande tidigt fastän det var lördag. Zzz... Vet inte riktigt när Tias kom hem för då sov jag redan som en stock :P


Nu på morgonen har vi ätit frukost och S har varit här och lånat min bil :) De skulle tydligen på kalas. Trevligt, trevligt :)

Vi ska snart bege oss hem till mamma och pappa. Ska åka med dem och kolla på valparna hos Ulf och Kerstin :D Labradorvalpar är bland det sötaste som finns!!! Man blir helt sjuk av att titta på dem :) Kommer med all säkerhet en massa bilder från besöket sen ;) hihi


Tjingeling! 

Av happyworkaholic - 21 maj 2011 09:57

Igår gick världens finaste häst över till de evigt gröna ängarna... Min fina kille tog sina sista stapplande steg för att aldrig någonsin mer behöva känna någon smärta. Att behöva säga farväl var något av det jobbigaste jag varit med om.

Känns som det har varit mycket farväl på sistone, alldeles för mycket...


Winni var stor, klumpig, envis, tjurskallig, bufflig, snäll, och helt underbar! :)

Som jag har fått kämpa för att få vara med i hans flock. Han har gjort en arg, förbannad, uppgiven och till och med ledsen ibland. Men han har också gett en så himla mycket glädje! Och framförallt så har han lärt en otroligt mycket! Både om honom, andra hästar, människor och sig själv.

Man fick kämpa för att vara värdig i hans ögon, men varenda sekund har varit värt det!   

Han kommer för alltid vara älskad och saknad, men nu har han en ny flock att ta hand om. Faramir, Flamenca, Afrodite, Zaphire, Mijaz, Snuttan... Han behöver aldrig känna sig ensam :)


Winni Tou

1990-09-15  /  2011-05-20  






Av happyworkaholic - 17 maj 2011 16:38

Idag var det dags för årets Busrus :) vaknade upp till ljudet av regn som smattrade mot somrumsrutan. Inte så kul...

Men som man brukar säga på dagis; det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;) Så jag och Evelina (vår nattgäst) byltade på oss regnkläder och gummistövlar och sen tog vi vår massäck och begav oss ner till bilen.

Hämtade upp Emma och två dunkar vatten på vägen och sen bar det av mot Vellinge.

Tälten sattes upp, borden plastades, barnens fikapåsar packades och Barn- och Fritidsprogrammet började poppa upp en efter en. Vid nio dök även barnen och deras fröknar upp.

Imponerande och kul att alla 400 anmälda dök upp trots det blöta vädret!    Alla barnen fick nummelappar på sig och sen spred de ut sig för att kasta boll, bli ansiktsmålade och leka med clownerna Bus och Rus   

Själva loppet är en snitzlad bana på ca 1 km, som går genom en liten skog. Alla barnen sprang för glatta livet för att komma i mål och få sina medaljer av clownerna :P

När allting var klart och vi hade plockat undan alla sakerna så begav vi oss tillbaka till Trelleborg. Evelina skulle hem till Rebecka och Emma skulle hem till sig. Jag skulle vidare in till jobb. Man kan ju inte soffa hela dagen ;P haha


Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards