Alla inlägg under augusti 2011

Av happyworkaholic - 24 augusti 2011 20:14



















   




Förra året fick jag golvbrädor av mamma och pappa i födelsedagspresent. Hade önskat mig det eftersom jag ville lägga nytt golv ute på balkongen (där fanns typ en heltäckningsmatta från början men den kissade Lillebror på när han blev sjuk så den fick jag slänga). Nu under semestern fick vi äntligen tummarna loss här hemma och åkte och köpte brädor (bättre sent än aldrig heter det väl?).

Tias och Tobbe spenderade kvällarna med att såga (Tias hade inte semester), mäta och fixa och trixa för att få allt att passa perfekt (det ursprungliga golvet har tre olika höjder så det krävdes en hel dell pill för att få allting i samma höjd).

Resultatet blev kanonfint!!   Har finaste balkongen i hela byggnaden nu! :P





Hade vuxenkalas hemma hos mormor i Höllviken. Rebecka hade (så klart) fått uppgiften att baka födelsedagstårtan. Gav henne helt fria händer och resultatet blev denna superfina Mirandanalle   

Jättegod var den också, det tyckte vi allihopa. Dekorationen sparades så klart, man kan ju inte slänga en sådan söt nalle ;)        





Jag fick ett ryck och bestämde mig för att jag skulle göra paj, för första gången någonsin :s

Letade runt lite på internet och hittade ett recept som jag tyckte verkade vettigt.

Blev en med ost, skinka och bacon till Tias, och en tacopaj till mig :) Tro det eller ej men slutresultatet blev faktiskt jättebra! *imponerande* haha. 



   

Förra helgen bar det av mot Immeln för den årliga Korpen-helgen :) Det var som vanligt kräftskiva på lördagkvällen (jag hade med mig min goda paj eftersom jag inte äter kräftor), och vi tog även en tur längs Immelnsjön med M/S Immeln. Jag är ju inte så glad för båtturer eftersom jag blir så lätt sjösjuk (ja till och med på en sjö) men en åksjuketablett räddade mig och jag kunde till och med njuta av den goda maten som serverades ombord :)  





"Farmor" Gittan var snäll och ställde upp som barnvakt till sina håriga små "barnbarn" ;) Tack!!

När vi kom hem var det självklart bara mys som stod på schemat, speciellt från Revis sida. Tias försökte spela data men det tyckte Revi var väldigt onödigt, och om "pappa" inte lyssnar så får man ju förklara lite tydligare ;) haha



   


I går var det dags att ta in halmen som pressats dagen innan. Mamma har en skadad hand, och jag har en stukad fot (man ska inte fotografera samtidigt som man går i nedförsbacke på grusväg) så det blev Tias, Tobbe och pappa som fick fixa den uppgiften.



Fick skäll av min vän My innan idag, eftersom jag inte hade skrivit någon förklaring till alla bilderna jag hade lagt upp :P Hoppas hon godkänner detta inlägget ;) hehe. 


Tjingeling!    

Ovido - Quiz & Flashcards