Alla inlägg under januari 2012

Av happyworkaholic - 29 januari 2012 09:00

Denna helgen är det fullt upp. Passar Evelina och Jennifer eftersom rebecka och Magnus ör iväg på Bowmore-helg.

 

Slutade ju tidigt i fredags, kl två, och då bar det av hem till mamma och pappa för att hämta upp Trassel som skulle få följa med in till stan eftersom mamma jobbade länge. Vidare till skolan för att hämta upp de små monsterna   Evelina hördes ända ut i korridoren, när hon satte sig på tvären mot sin fröken genom att inte vilja hjälpa till att plocka undan det hon och en annan tjej hade lekt med, men när jag sa att Trassel satt i bilen och väntade ändrade sig snabbt   
Sen körde vi hem till Gittan & Lasse för att förbereda maten som skulle serveras innan Lisa kom och skulle hålla Mary Kay-klass för oss :)

Det var tänkt att vi skulle äta vid halv sex men det sattes lite köppar i hjulet på alla möjliga ställen. Alexandra fastnade på akuten och mamma låste fast sin jacka i dörren på jobb (med nycklarna på insidan) så jag fick köra in till Malmö i ilfart för att släppa ut henne. Mötte stackars Lisa med en snabb kram och ett "jag kommer snart" i dörröppningen när jag sprang mot bilen. Tur att Tias var där så hon det inte bara var främlingar jag lämnade henne med :P

plockade upp Emma på vägen och sen bar det av till Malmö. När vi kom till korsningen snett emot jobb ringde mamma och sa att städaren precis kommit så han hade fixat så hon fått tag på sina nycklar. SUCK!!! 

Bara till att vända och köra tillbaka igen...

Alexandra hade äntligen blivit hemskickad från akuten så vi hämtade upp henne på vägen hem så hon slapp gå. 

Väl tillbaka hos Gittan & Lasse var jag, mamma och Alexandra vrålhungriga (de andra hade så klart redan ätit) så vi slängde i oss tacos för glatta livet :P

När all kaos lagt sig blev det en trevlig Mary Kay kväll med Lisa (så klart), Alexandra, Mamma, Gittan, Emma, Tina och My (och Luka)  



Igår spenderade vi mestadels av dagen utomhus. Kallt som bara den!! Men fint väder :) Vi var bland annat på Falningen med Alexandra, Leo och Sebbe. Tias tyckte dock att det var alldeles för kallt ute så han körde hem till Mamsi istället ;)  När vi var lagom nerkylda kom han och hämtade oss och vi begav oss hem för att göra pannkakor och äta mellis   Mums!

            
 

När vi ätit massa pannkakor med sylt så kröp flickorna upp i soffan och startade Alvin och Gänget2. Sen fick vi rycka ut och rädda familjen Lingensjö-Reistad från Maxis parkering. Deras bil hade dött och ville absolut inte starta :( Blev bogsering hem till Sebbes föräldrar och sen körde vi hem till mamma och pappa för att rasta trassel och lämna av hästarnas mat som vi hömtat innan.

På kvällen skulle Jennifer på pyjamasparty hos Emilia så jag och Evelina körde och lämnade henne där medan Tias lagade mat. Blev fläskytterfilé och smileypotatis. Mums!  




Nu sitter vi uppkrupna i soffan och tittar på Smurfarna :) Tias kom hem från jobb för en liten stund sen (jobbade extra på Arenan tidigt i morse). Snart dags att hoppa in i duschen och sen ska vi hämta hem Jennifer från pyjamasyran :) Ikväll blir det kalas hos Gitte och Christer och sen kommer rebecka och Magnus hem så då ska monsterna lämnas tillbaka ;)



Tjingeling!   
 

 




Av happyworkaholic - 25 januari 2012 19:19



Boxningstiden var verkligen härliga tider :) Träning, tävlingar med grabbarna och fasen vad bra man mådde!! :) 

Christoffer får agera exempel i videoklippen här ovanför :)


   



Första snön 2009. Två gamla vänner får för sig att gå ut i snöovädret mitt i natten. Varför inte?! :P




Hemsk "tantbild" på mig, men min underbara morfar är med så därför älskar jag bilden ändå  






Mina fina föräldrar på mammas 50-årsfirande (överraskning)  





Fina Jenny (och Johan så klart) på deras bröllop  


Finns massor av fler bilder så nu ska jag fortsätta min vandring down Memory Lane... :)



Tjingeling!   
           
 
 

Av happyworkaholic - 8 januari 2012 13:15

Evigheter sen jag skrev här inne...igen. Skriver bara när jag får ett infall så ibland dröjer det mellan gångerna :)


Såå...vad har hänt sen sist? Ja du, bra fråga... Det var nyår, och det firade vi hemma hos Jonny & Anna. Vi åt god middag, snackade skit och vid tolv-slaget stod vi utanför huset och tittade på alla reketer och tahiländska lyktor som lös upp himlen. Lyktorna var verkligen jättefina, hade lätt tagit sådan istället för raketer om jag fått välja!


Ljudet av pengar som går upp i rök... ;)

Sen har det varit jobb i vanlig ordning efter det. Och denna helgen har det mest varit mys på schemat- till katternas stora förtjusning. Speciellt Revi  

         



Idag har vi haft årets första (och sista) visning av lägenheten. Lite tråkigt att vi inte fått den såld men det ska bli skönt att ta en paus från visningarna. Är ju en del jobb att släpa katter, kattlådor och lite annat upp och ner varenda gång. Inte bara till att gå hemifrån. Men men, här var tre stycker och tittade på den idag. Kanske är det någon av de som vill ha den. Annars tar vi paus och bor kvar ett tag till. Går ju ingen nöd på oss direkt :)

Nu ska jag ner i tvättstugan och hämta upp den sista tvätten (Tias står och hänger över mig om att vi ska gå ner) :)


Tjingeling!     
 

Ovido - Quiz & Flashcards