Alla inlägg under juni 2012

Av happyworkaholic - 16 juni 2012 16:45

Då var dagens utflykt avklarad :) 


Först körde vi som sagt till Lund för att besöka barnvagnsaffären Pyret & Snäckan.

Jättefin liten butik med bra och trevlig personal   


Lund är ju den enkelriktade staden från helvetet, har man kört fel så är det ju stört omöjligt att hitta tillbaka utan att bli smått galen under tiden   Men efter att ha snurrat rundor en stund och svurit åt alla gator man i n t e fick köra in på lyckades vi till slut hitta en man faktiskt fick lov att köra på (hallelulja!) och kom så småningom fra till ett ställe vi kunde parkera på. Mamma och pappa hade (så klart) inte samma problem som vi hade utan stod och väntade på oss utanför affären när vi kom dit (fastän vi egentligen varit på plats långt före dem). Min kära pappa ha ju inbygd gps så han vet alltid var man ska köra, oavsett var man är (fusk!).

Vi kan väl säga som så; jag ärvde i n t e den förmågan (noll lokalsinne)    

Men hur som helst, vi testkörde vagnen och kollade hur den fungerade och hur de olika delarna såg ut. Och fastnade totalt för den! Jättesmidig att handskas med på alla sätt och vis och lätt och bekväm att köra :) Tummen upp!  

Så nu har vi beställt vagn. Massa vuxenpoäng på det  


   




Efter barnvagnsbeställningen begav vi oss hem till Ullis och hennes bengalningar   

Skulle ju leverera ett gäng slemmiga kryp och när man dessutom blir bjuden på fika så kan det ju inte bli annat än trevligt :)  Blev en hel del kattprat (så klart) och även en del snack om hästar, skador och nålskräck. Fin blandning :P




Nu ska det meckas lite på balkongen, den nya lådidén ska installeras :) Återstår att se vad våra små pälsbollar tycker om den sen ;)


Tjingeling!       

Av happyworkaholic - 16 juni 2012 09:26

...och besök hos Ullis och hennes bengalningar, det är vad som står på chemat idag  


Vi ska snart bege oss hem till Tias föräldrar för att låna deras badrum lite. En dusch är välbehövligt emellanåt ;)

Blir antagligen lite frukost med bullar också, brukar bli det hos dem. Gott!


Sen ska vi bege oss till Pyret och Snäckan i Lund för att titta på barnvagnar. Står lite i valet och kvalet mellan två olika så ska provköra lite och se vilken vi tycker verkar bäst :)
Mamma och pappa skulle hämta upp sina nya ytterdörrar någonstans i närheten så de skulle också följa med och titta. Alltid bra med lite tips på vad man ska tänka på när man kollar.


På vägen hem blir det en sväng in om till Ullis och alla gosnosarna. Hann ju bara med en blixtvisit när de var här i Trelleborg och tävlade så tänkte passa på att ta en fika när vi ändå var i närheten :)


Imorgon lär det bli tippen med lite skräp som ska slängas. Bland annat diskmaskinen som ingick i köpet men som så klart inte fungerade den helller (precis som tvättmaskinen)   Härligt att veta att man betalat för saker som inte går att använda. Ett tips; kontrollera allt samma dag som ni får nycklarna till ert nyköpta hem eller lägenhet! För upptäcker ni dagen efter att tex tvättmaskinen inte fungerar så kan ni inte göra ett piss åt det  . Suck!

Men men, Tias hittade i alla fall en ny diskmaskin på Elgiganten häromdagen. Till helt okej pris. Så den var vi och hämtade igår, ska bara packas upp och installeras :)   




Två av mina favoriter     


Nä nu ska jag ta och rafsa ihop lite kläder så vi kan bege oss bort till svärföräldrarna. Tiden springer snabbt iväg när man sitter vid datorn ;) 


Tjingeling!   

Av happyworkaholic - 10 juni 2012 21:29

...som ett helt ålderdomshem har jag varit idag   


Vaknade vid nio-tiden av att min kära sambo gruffade att "hjärtat nu snarkar du både när du andas in OCH ut"  

Inte lätt att få någon sömn i samma rum som mig för tillfälligt :s


Låg kvar till strax efter tio och sen steg vi upp och körde bort till Gittan o Lasse för jag behövde duscha. Åt frukost och gjorde mig i ordning i lugn och ro. Skönt att inte stressa.

Vi hade bestämt att vi skulle köra in till Bauhaus för att köpa en spånskiva och skruvar som Tias behövde för att göra klart sin sista uppgift i badrummet. Emma skickade sms om att hon ville till IKEA så vi passade på att ta det samtidigt :)


På Bauhaus hittade jag en superfin taklampa som jag skulle vilja ha i lilla rummet sen när där är klart. Så nu har jag både en sådan och en vägglampa som jag vill ha. De får hamna på önskelistan ;)


     


När vi kom ut från Bauhaus (vi var inte där inne särskilt länge) var jag helt slut! Och då hade vi IKEA kvar :s


Väl inne på IKEA kom Tias på den brillianta idén att han skulle köra runt mig i en rullstol så jag slapp gå. Aningens pinsamt   men tanken var väldigt gullig så jag gjorde snällt som jag blev tillsagd och lät Tias rulla runt mig genom hela IKEA :) Och tur var väl kanske det för i min hastighet hade det tagit hela dagen annars ;)


När vi kom hem slängde jag mig i soffan och halvslumrade en stund medan Tias, Jonny och Tobbe meckade i badrummet och fixade läckaget inne på toaletten.

Nu sitter vi i soffan hemma hos Gittan o Lasse och slappar framför tvn. Har varit och handlat förnödenheter inför resten av veckan så resten av kvällen blir det vila vila vila.


Imorgon är det dags för nya kontroller och provtagning inne på MAS.

Denna gången ska jag komma ihåg att ta med mig matsäck :) 


Tjingeling!   

Ovido - Quiz & Flashcards