Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Shopping, mat och amning

Av happyworkaholic - 20 juli 2012 21:12

Mått lite skumt idag, tror det beror på att jag får i mig lite för lite mat. Inte för att här är brist på det, mamma och svärmor göder oss väl, utan för att ända sedan lillfisen föddes har jag bara haft svårt att få i mig ordentligt med varm mat. Det blir fullt efter typ två tuggor och sen blir det ett jäkla liv på magen efter en stund. Men men, det rättar väl till sig så småningom det med :)

De har ökat Elinas mat till hela 35 ml nu, vilket gör att det sprakar bra i brallan efter varje måltid ;) Och eftersom även de minsta blöjorna är stora på vår lilla spinketjej så läcker det igenom titt som tätt :(
Det går med andra ord åt en hel del byxor till henne :) Idag hade vi dock lite kris på just byxfronten så jag efterlyste någon med bil som kunde tänka sig att ta en tur till Barnens Hus för att införskaffa sig lite fler. Tig inte lång tid innan det kom ett sms från svärmor som erbjöd sig att ta långlunch och gå på byxjakt :)
Det är inte lätt att hitta kläder i så små storlekar, finns ju inte direkt på H&M precis.
Vilket också gör att de är verkligen inte billiga! 4 par byxor, 1 mössa och 2 par bodies gick loss på 1000kr :s
Men inte mycket att be för, vår tös måste ju ha kläder som passar nu när hon är så duktig och klarar sig utan värmebädden i sängen :)

Vi tränar för fullt på amningen. Inte helt lätt att få kläm på det, varken för mig eller Elina. Men övning ger färdighet så bara att fortsätta öva :) Har fått en sorts amningsnapp, eller vad man nu ska kalla den, som vi ska använda nu i början. Man sätter den på bröstvårtan för att Elina lättare ska få den tillräckligt långt in i munnen, och på så sätt också få lättare att få kläm på sugtekniken. Återstår att se hur det går de kommande dagarna :)

Nu ska lillfisen få flytta över i sin säng igen (vi har legat och myst ända sedan sju) så hennes mamma kan leka kossa en stund ;)
Pappa Tias passar på att nörda sig lite innan det är dags för nästa matning :)



 
 
my

my

21 juli 2012 15:04

det kan inte vara lätt med kläderna nej, Luka hade också problem med det i början, men han var ju ändå ordentligt mycket större än lilla Elina så jag kan bara tänka mig hur ni har det... Hoppas hon växer till sig snabbt! Det är ju så himla kul att gå och handla billiga kläder i massor! :)

Vi hade också problem med ammningen i början och jag var tvungen att använda ammningsnapp hela tiden som Luka ammade. Hoppas du inte får för ont och att ni kan njuta av mysstunden tillsammans när han äter. :)

Kramkramkram

http://sittinginarainbow.blogspot.com

happyworkaholic

22 juli 2012 17:09

Ja kommer de bara upp i strl 44 så kan man ju shoppa loss på Lindex och andra vanliga affärer :) Utan att bli totalt ruinerad ;)
Hon är jätteduktig med att sutta, behöver bara lite hjälp att få bröstvårtan tillräckligt långt in i munnen i början :) Och så orkar hon ju inte hålla sig vaken så långa stunder i taget än. Men det kommer ju sen ju äldre hon blir. Hon skulle ju egentligen fortfarande legat i magen och där inne går ju tiden åt till att just sova ;) Spara energi och tjocka till sig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards