Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Test

Av happyworkaholic - 20 augusti 2012 16:54

Varmt som -pip- idag också! Hela familjen ligger utslagna i soffan och svettas. Ac:n är startad (underbara maskin!) och det börjar äntligen bli behagligt i lägenheten. Elina ligger skyddad från drag så hon får njuta av svalheten hon också. Sover gott så hon är nog också glad att slippa den kvava värmen :)

Hemsjukvården var här för en stund sen, för att vägning och kontroll som vanligt.
Vi har ju vant oss vid att Elina går upp ganska mycket mellan besöken, men den här gången hade hon bara gått upp 40 g. Blev lite orolig så klart, men hon från hemsjukvården sa att det var fullt normalt. Så länge hon går upp så är det ingen fara om det någon gång bara är lite grann :)

Vi vägde henne och vågen visade 2450 g innan amning, och 2470 g efter. Så det betyder ju att hon fått i sig ca 30 ml mat på de 10 minuterna hon låg till bröstet. Duktiga lilla tjej <3
Känns skönt att veta att hon får i sig ordentligt med mat. Nu ammar hon ca 10 min varannan timme, så då är ju mängden jättebra :)
Så idag tar vi bort sonden :D
Blir på prov denna veckan, för att se hur hon håller vikten. Så på torsdag får vi veta om hon slipper den för gott :) *hoppas*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards