Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Längesedan sist...

Av happyworkaholic - 24 januari 2013 12:41

Arbetsförmedlingen. Det var ju (milt sagt) ett tag sedan man var här sist (tack och lov)...

Tias har tråkigt nog blivit uppsagd :( Anledningen heter "pga arbetsbrist". Fast på just hans arbete är det ingen brist på arbete nu när de fått in ytterligare ett bilmärke att ta hand om. Men Hedbergs går tydligen back över lag så nu plockas det folk till höger och vänster för att spara in på kostnader överallt där det går.

Så idag är vi alltså på Arbetsförmedlingen.
Tias har skrivit in sig och sitter nu i möte med en handläggare för att diskutera hur han ska gå tillväga med vad det nu är man ska göra när man blir av med jobbet :) Inte helt lätt att få rätt på allt verkar det som. Han ska ju fortsätta jobba ytterligare 2 månader till så de vet inte riktigt hur de ska klassa honom. Är han arbetssökande nu direkt eller inte förrän de månaderna är slut?? Jaja, de löser säkert de som ska kunna det :)

Det är härligt väder idag, kallt med soligt och skönt :) Promenerat ner hit och blir nog en runda till sen innan vi beger oss hemåt igen :) Gäller ju att passa på att njuta av solen när den väl är framme :)

Elina tycker Arbetsförmedlingen är ganska tråkig (precis som alla andra här inne också verkar tycka :p) så hon passar på att ta en tupplur i vagnen under tiden ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards