Alla inlägg under mars 2013

Av happyworkaholic - 25 mars 2013 20:33

Sådär då var första dagen tillbaka på jobb avklarad :)
Totalt slut i huvudet är jag nu! Fått mat i magen, myst med vårt lilla goa troll och nu ligger jag raklång i soffan och tittar på Nashville medan vår lilla huligan jagar Revi och Bus som försöker leka med varandra :P haha

Hänt en hel del nytt på jobb sen jag var där sist. Nya rutiner som ska präntas in och gamla som ska friskas upp i minnet :)
Men det kommer säkert gå hur bra som helst sen när man kommer in i det igen :)

Mannen min har städat hela lägenheten idag, underbart att komma hem till! :D

Av happyworkaholic - 24 mars 2013 18:42

Ja nu är det då dags för förändringar för alla i vår lilla familj.
Tias jobbetid är slut och imorgon börjar hans pappaledighet.
Det i sin tur innebär ju att min mammaledighet är över och jag ska börja jobba igen. Full tid. Näst intill i alla fall.
Blir hela dagar måndag, tisdag, torsdag och så till halv fyra på fredagar. Skönt att inleda helgen med en halvkort dag och att ha onsdagen fri :)
I och med att det blir ändringar för mig och tias så blir det ju också förändringar för vårt lilla troll. Hon ska äntligen slippa umgås med tradiga morsan hela dagarna och istället jäklas med sin pappa ;P

Så vi får väl se hur länge vi håller oss vakna imorgon kväll ;) haha

Av happyworkaholic - 15 mars 2013 20:32

Jag och min kropp verkar vara i otakt, den samarbetar inte alls med mig :(

Sovit dåligt de senaste veckorna, blivit smittad av Elinas förkylning, haft ett par omgångar med näsblod och nu i natt började magen strejka :/
Sovit i stort sett hela dagen idag, något jag aldrig gör mitt på dagen. Inte alls i stöt... :(

Känns som kroppen gått i strejk...

Av happyworkaholic - 14 mars 2013 21:52

Igår var en riktigt seg dag här hemma. Jag var kolossalt trött! Och fröken bebis var definitivt inte det :/

Vid halv ett bestämde jag mig för att ta mig själv i kragen och bege mig ut på en promenad för att få lite frisk luft. Hade sett på fb att Jonna & Alexandra skulle göra sällskap och hämta Leo på dagis, så jag mötte upp dem vid flaningen.
När Leo var hämtad vandrade vi vidare mot Maxi för Alexandra skulle handla. Kallt som attsingen var det där när man kom ner vid havet! Hade varit varm som bara den när jag gick hemifrån och till och med ångrat att jag tog vinterjackan på mig, men när vi närmade oss maxi var jag glad att jag tog både den och mössa ;)

Sebbe slutade jobba lagom tills vi var klara så han kom och hämtade upp Leo som var trött på att åka vagn nu :) Vi andra tog bussen tillbaka till Övre.

Det var ju onsdag, och på onsdagar är det som vanligt Grey's Anatomy som gäller på tv :P
Jonna har ju inte den lyxen att ha kanal 5 så hon brukar göra mig sällskap här i soffan :)
Klockan var runt halv fem när vi kom till övre så hon följde med hem direkt. Kunde lika bra äta tillsammans eftersom vi ändå skulle ses sen, trevligare med sällskap ju :)

Töserna lekte och jag lagade mat.
Tias var på massage så han kom inte förrän lagom tills maten var klar :)

Elina somnade vid åtta som vanligt, och det gjorde faktiskt Jill också. Fast hon brukar normalt sett vara vaken längre. Tar på krafterna att vara på play date ;) haha
Som tur är har vi ju två sängar till Elina, en i vårt somrum och en på hennes rum, så Jill kunde sussa gott hur bekvämt som helst :)

När Grey's var slut sov Jill fortfarande och Jonna var inte alls pigg på att dra upp henne och bege sig ut i kylan :s
Men det finns ju plats för övernattningsgäster på Elinas rum så det var lätt fixat- de fick helt enkelt sova över :)

Tias var snäll och tog nattpaset så jag slapp stiga upp utan kunde få lite extra (välbehövlig) sömn istället. Elina var snäll och vaknade inte förrän kvart över fem på morgonen. Så det blev inte direkt någon hård natt för hennes pappa ;) Jäkla lyx! Haha

Vid sju-tiden vaknade hon och var ledsen så då fick hon komma över i vår säng och ligga och mysa lite med mig :) Hon tyckte dock ganska snabbt att det var betydligt roligare att ligga och leka med barbazoo och barbaflink istället :/
Men men, man ska inte klaga, det betydde att jag kunde ligga kvar i sängen ända till åtta :D wohoo!!

Vid kvart över åtta gick vi och ordnade en ny blöja och sa god morgon till våra nattliga gäster :) Både Elina och Jill blev helt överlyckliga över att se varandra! Tänka sig, en kompis redan såhär på morgonen- vilken lycka! :D

Frukost, bebislek, film och dusch- sen begav vi oss iväg till malmö för att handla saker på Bauhaus. Tias behövde någon mojäng som skulle sitta mellan två andra mojänger i vaskaskåpet :P
Efter att ha försökt förklara för de i butiken vad det var jag skulle ha (utan att egentligen själv veta vad det var) gav jag upp och ringde tias istället så han fick prata med tjommen som försökte hjälpa oss.
Sen stod vi snällt och väntade på vvs-avdelningen i typ en timme medan vår hjälpnisse ringde samtal till alla möjliga för att försöka luska ut vad det var vi skulle ha...
Och vet ni hur det slutade? Jo han och Tias konstaterade i ett sista telefonsamtal att det inte behövdes någon mojäng trots allt :/ suck...

När vi köpt vara en korv och återhämtat oss från den eviga väntan så gick vi in en sväng på Barnens Hus för att fördriva tiden tills Gittan slutade. När vi ändå var så nära hennes jobb kunde vi ju lika bra vänta 20 min så hon kunde åka med oss hem istället för att ta bussen :)
Både hon och bussen var dock tidiga så hon hann åka innan vi hann säga var vi var :s
Blev till att plocka upp henne i Vellinge istället :P

Middag hos Gittan & Lasse för Tias hjälpte Lasse att plocka av caben på Chevan. Sen tog Gittan med Elina på en promenad och efter det åkte vi hem för att natta trollet :)
Hon hade dock helt andra planer och är hur pigg som helst :/ Brukar alltid somna vid åtta men inte ikväll inte.
Fast nu börjar nog batterierna ta slut så smått. Lite gnällig och gnuggar sig i ögonen med jämna mellanrum :) Så snart dags för ett nytt försök att få henne i säng :) mamma vill också gå och lägga sig snart ;)

Av happyworkaholic - 12 mars 2013 22:34

...där har vi varit idag. Jag, Elina, Jonna och Jill :)

Skulle köpa ny kran till köksvasken, en sådan med mojäng till diskmaskin. Hittat en fin på biltema, till vettigt pris, men när vi kom dit så fanns den ju så klart inte :/ Slut hos leverantören och de visste inte när de skulle få in den igen. Typiskt :/

Körde vidare till K-rauta men det blev ingen lång visit där inne. Den billigaste kranen (i samma stil som den vi ville ha) kostade 1295kr :s
Inte riktigt vår prisklass...

Men inne på Bauhaus hade vi bättre lycka :) En kran som var nästan identisk med den vi tittat på på Biltema. Kostade visserligen 50kr mer där men det fick gå. Hellre det än att behöva vänta minst en månad (antagligen mer) på den andra :/

När kranärendet var klart begav vi oss hem till mamma och pappa för att rasta hundarna :) Båda småtrollen sov gott i bilen så vi kunde umgås en stund med hundarna i "lugn och ro" (eller vad man nu ska kalla det när Vamp har stulit en "pinne" (diskborste) från Trassel, och är helt överlycklig över att han jagar henne) :P haha


Glömde ju helt bort att vi var på BVC i förmiddags förresten. Vårt älskade lilla troll blev ju hela 8 månader idag <3
(hur sjutton gick det till?!?!)
Nu väger hon hela 6155g och är 66,5cm lång :) Stora lilla tjej <3


Av happyworkaholic - 12 mars 2013 10:12

Vi har ett riktigt litet grötmonster här hemma :) Sur och grinig eller med ett jäkla humör allmänt bara :/ ända tills gröten serveras- när den väl är nere är hon världens gladaste lilla bebis igen :D haha

Av happyworkaholic - 10 mars 2013 18:18

I fredags spenderades dagen med att städa där hemma, eller ja mestadels sortera tvätt. Det är så jäkla tråkigt!! Tvättar gärna, det har jag absolut inga problem med- till och med ganska rogivande ibland, men att sortera in det i garderoben sen är pest! Hade mer än gärna mutat någon att göra den biten ;) haha
Fick i alla fall in det mesta, bara lite av Elinas kläder som ska sorteras ner i hennes byrå. Får bli morgondagens projekt :)

På kvällen blev det middag och Gladiatorerna hos Gittan & Lasse. Har närapå blivit tradition på fredagarna numera. Undrar vad vi ska titta på om 2 veckor när det är slut :( Stackars Lasse som äntligen hittat ett program han tycker är kul att titta på ;)
Sömnbristen fortsätter att hålla sitt grepp om mig så jag somnade i soffan någon gång efter gladiatorerna. Vaknade vid elva nät Tias väckte mig för att vi skulle åka hem. Lillfisen fick stanna kvar för farmor Gittan tyckte det var synd att dra upp henne när hon sov så gott :) Så det blev en barnfri natt- riktigt skönt! Vaknade visserligen vid sex och kunde inte somna om men slapp ju ta vällingpasset vid tre så blev ändå nästan 6 timmars sömn i sträck. Inte ofta det händer så bara till att tacka och ta emot :)

På lördagen tog vi det lugnt på morgonen, skönt att kunna ligga kvar en stund i sängen och prata efter man vaknat, och att kunna göra sig i ordning i lugn och ro :)
Vid halv tio begav vi oss bort till Gittan & Lasse för att hämta hem vårt lilla troll :) Allting hade gått bra, hon hade bara vaknat en gång för mat under natten så Gittan tyckte inte det hade varit särskilt besvärligt att ha henne som nattgäst ;) haha.
Hon satt i Gittans knä i soffan när vi kom, och sken upp som en sol och studsade upp och ner när hon fick syn på oss i hallen :) Älskade lilla skitunge <3

Vid halv två kom mamma & pappa och hämtade upp oss och sen körde vi och hälsade på farmor & farfar som kommit hem från Thailand nu :) De hade ju inte träffat Elina sedan oktober (tror jag det var) så de var väldigt spända på att få se hur stor hon blivit :) Hade köpt lite kläder och en rosa apa till henne i Thailand :) lite stora fortfarande men det gör ju ingenting, kommer passa bra sen lagom till sommaren :)
Fikade med bullar och sen tårta/kaka från Hallongården :)

Vid fyra begav vi oss hemåt igen. Jag skulle vara chaufför till Gittan & Lasse och ett gäng andra som skulle på 60-årsgille :) Inte direkt något mysigt promenadväder igår så det blev bil även om det bara var ner i stan de skulle :) Lilla Gittan hade ju flugit iväg annars ;) haha
Alexandra skulle fira sin 25-årsdag så jag skulle ändå ner i stan så därför passade det ju bra att jag var chaufför :)

Hos Alexandra serverades det mumsig tacos (gott!!) och sen blev det först väldigt avancerad dans (folk försökte sig på gangnam style :P) och sen blev det bowling efter det :)
Jag och Anna hamnade i ett lag och det gick riktigt bra för oss. I början i alla fall. Haha :) eftersom vi bara var två stycken i vårt lag så hann vi ju spela betydligt fler omgångar än de andra, så man blev smått trött i armen efter ett tag- vilket resulterade i att färre och färre käglor slogs ner ;) Men i första omgången var vi i alla fall grymma ;)
Alexandra var också riktigt bra, tyckte hon slog strike varenda gång jag kollade :) Inte illa för att ha hunnit med en hel del cider där hemma innan. Eller det kanske var just därför det gick så bra? :P haha
När vi bowlat färdigt gick vi upp i lägenheten igen och tittade på röstningen i melodifestivalen :) och sen spelades det massa musik och dansades för fulla muggar :D
Jag är ju förkyld så var inte riktigt i stöt för att hoppa och studsa, men hade jäkligt roligt när jag satt och tittade på de andra huliganerna ;) haha
Passade på att filma de lite också så de inte kunde förneka sina moves dagen efter ;) hehe.

Idag har det varit en lat dag, i alla fall för min del. Försökt ta igen lite sömn och passat på att vila så mycket som möjligt. Zzz...
Tias har varit jättegullig och tagit Elina hela dagen <3
Nu lagas det mat för fullt ute i köket, kött och potatisgratäng, så magen börjar kurra så smått av den goda lukten :)

Av happyworkaholic - 8 mars 2013 05:31

Ännu en sömnlös natt för min del :/
Gick och la mig redan klockan nio igår kväll bara för att försöka ta igen lite sömn. Men tji fick jag för Elina vaknade redan vid elva första gången. Tog typ en timme för mig att somna om och sen vaknade hon vid halv tre igen. Och sedan dess har jag varit vaken...

Nu vaknade hon för typ en halvtimme sedan igen, med en riktigt tung kisseblöja så fick ta upp henne och byta. Gav henne välling och la henne igen. Nu luktar det riktigt illa från hennes säng men hon sover gott så tänker inte ta upp henne. Hon vaknar ändå om en timme igen så det får vänta.

Tias han snarkar gott här intill. Uppenbarligen inga sömnproblem på den sidan av sängen ;) Ska dock alldeles strax väcka honom för det är dags att gör sig i ordning för jobb för hans del.

Håller tummarna för att jag kan lyckas ta en powernap tillsammans med Elina sen under dagen. Zzz...

Ovido - Quiz & Flashcards