Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

Ledsen liten tjej

Av happyworkaholic - 18 juni 2013 21:35

Hade lite drama här hemma igår kväll :s
Jag somnade ganska tidigt i soffan medan Elina och Tias roade sig med att sitta på golvet och leka och titta på tv.
Vaknade av en duns följt av gråt :( Elina hade ramlat från sittande ställning och slagit näsan så hon fick näsblod :'( stackars lilla hjärtat :(

Normalt sett är hon ganska lätt att trösta. Lite distraherande med mobiltelefonen eller så så brukar hon snabbt glömma att hon slagit sig, men här gjorde det rejält ont i näsan så det blev en hel del skrik och gråt och stora krokodiltårar som trillade ner för de tjocka söta kinderna :'(

Blev snabbt klarvaken och fy vad ont det gjorde i hjärtat att se hur ledsen hon var :((

Som tur var så slutade det blöda ganska fort. Fick vara uppe en halvtimme till ungefär innan jag provade att natta henne. Var dödstrött redan innan så nu gick ögonen i kors ordentligt. Somnade efter en stund och sen var det jag som vankade in och ut ur hennes rum för att se så hon andades normalt och att det inte började blöda igen :s Hon sov dock hur lugnt och fint som helst.

Vet att man ska hålla de vakna 2 timmar om de slagit huvudet, ifall de skulle ha fått en hjärnskakning, men är ganska söker på att det "bara" var näsan som fick sig en smäll. Kände överallt på henne men det var bara där hon reagerade och visade att hon hade ont. Och det var ju inget högt fall precis eftersom hon satt på golvet när det hände.
Ändå var det svårt att komma till ro när vi väl gick och la oss.
Ville smyga in och kolla henne både en och två gånger...

När jag steg upp i morse var hennes rum första destinationen. Smög tyst in och kunde lättad pusta ut när jag såg och hörde hur gott hon sov. Smackade lite emellanåt och "pratade" i sömnen :)
Älskade lilla troll <3

Hon vaknade när jag tog upp henne för att lägga henne i bilstolen. Såg hemsk ut med torkat blod, blandat med snor, i halva ansiktet :s Men hon var glad och snackade så det kändes skönt :)) Ville inte bråka med henne genom att börja torka henne innan hon ens hunnit morna sig så jag skickade ett sms till R istället och förvarnade och bad henne göra det när hon kom dit :) Tur hon har en sådan bra "dagmamma" :))

Skickade ett sms under dagen och frågade hur hon såg ut, om hon blivit svullen eller så. Fick detta till svar...
"Nä då, ingen fara, hon ser lika dum ut som hon brukar ;P"
Som sagt, tur hon har en sådan bra dagmamma ;)) haha

När jag kom hem kom hon krälande från vardagsrummet, jättetrött men med ett leende på läpparna :) så hjärtligt att se :))

Blev spagetti och köttfärssås till middag ikväll, något som verkligen uppskattades av lillfröken ;) Brukar inte gilla när det är "stora" bitar men här slank det ner hur lätt som helst :) Spagettin var dock lite trixig att få upp från bordet :/ haha

Nu nannar det lilla trollet gott inne på sitt rum och vi degar i soffan och tittar på The Big Bang Theory :)
Imorgon är det min lediga dag och då är det dags för vägning och mätning på BVC :) Känns som det var evigheter sen jag var där sist. Ska bli kul och se hur mycket hon vuxit sedan sist :)
Ska se till att gå in om Optikern också och få fixat mina glasögon. Var klantig nog att lägga mig på dem för typ två veckor sedan, så nu är de helt snea och vinga :s Lyckades bocka tillbaka dem så pass att de går att använda men de passar fruktansvärt dåligt! Ska bli skönt att äntligen få de justerade så man slipper gå och försöka rätta till de stup i kvarten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Skapa flashcards