Direktlänk till inlägg 2 augusti 2013

Varmt!!

Av happyworkaholic - 2 augusti 2013 21:12

Först lite klagande....

Riktigt varmt idag! Sover som en kratta om nätterna- vill ha det kallt/svalt när jag ska sova!
Känns som man kommit till himmelriket när man hoppar in i duschen och vrider på kallvattnet för fullt! Hade kunnat stå där under vattnets strålar hur länge som helst :)) Sen hinner man inte mer än komma ut ur duschen så är man lika svettig som man var när man klev in :/ Suck!

Och ja jag vet, man ska inte klaga på värmen när den nu äntligen har kommit, och sen när det blir vinter klagar vi på att det är för kallt och blablablabla.. Men nej, jag klagar faktiskt aldrig över att det är för kallt på vintern! Jag älskar när det är (som de på nyheterna uttrycker det) "snökaos" och man måste bylta på sig termobyxor och vantar och mössa och hela köret när man ska ut. Det är härligt med vinter!! :))
Självklart är sommaren också mysig men det behöver inte vara 30 grader om jag får bestämma ;))

Så, nu över till lite mer positiva saker ;)

Blev en tur till Gislövs marknad innan idag, tillsammans med mamma och mormor (och Elina så klart).
Vet inte om det beror på att vi ganska nyligen var på Sjöbo marknad (som är enorm!) men tyckte denna var pytteliten :s Fanns de klassiska krimskramsstånden (som på alla marknader) men inget sådär jätteroligt som man blev lockad att lägga pengar på. Vilket i och för sig kanske var bra ;) haha.
Mamma köpte dock ett par supersöta "foppaliknande" skor till Elina. Tack!!
Storlek 18 (pyttesmå) med en blomma på varje. Så fina! :))
Och så bjöd mormor oss på Churros (stavning??) med mjukglass. Mums!! Hon hade själv aldrig ätit det förr så mamma och jag bestämde att det var hög tid i så fall ;) Det är så förbaskat gott! Och otroligt ohälsosamt ;) haha
Elina tyckte dock betydligt bättre om vinbären som mormor hade plockat i en ask till henne :) Hon vet hur hon ska göra sitt barnbarns barn lycklig ;))

När vi kände oss klara på marknaden körde vi till City Gross för mamma skulle handla. Tias kom också dit så även vi inhandlade lite middag.
Blev kött av vildsvin och hjort som vi senare grillade. Gott!! :))
Mamma släppte av mig hos g&l (svårt att grilla i lägenheten) och jag snabbade mig att byta om och hoppa i poolen. Sååååååå skönt!!!

Nu sover lilltrollet och jag och Tias ligger i vars en soffa och jäser efter maten :) tror det blir en tidig kväll för båda är dödströtta. Zzz...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards