Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Bygga, bygga, bygga...

Av happyworkaholic - 17 augusti 2013 22:07

Idag var det tänkt att jag och Elina skulle åka med mamma och mormor till Anderslövs marknad. Men kroppen strejkade fortfarande lite grann så slutade (tyvärr) med att jag sa att de fick åka utan oss :(

Jonny kom hit i förmiddags för att fixa lite el till diskmaskinen (vi har haft en tjusig förlängningssladd över vasken ganska länge nu) och dra sladd i vardagsrummet. Skönt att slippa sladdar i hela lägenheten :))

Sen kom Tobbe hit och ville att vi skulle hjälpa honom köra saker från hans gamla lägenhet till tippen. Han har ju ställt upp mycket för oss med flytt och renovering så vi hängde på alla tre :)
När grabbarna varit på tippen med allt skräp bar det av till IKEA för lite efterlängtad maaaaaaaaat och leta efter ben till Tobbes soffa. Alla var dödshungriga så det blev mat direkt när vi kom dit. Elina fick köttbullar med potatismos och sås- vilket slank ner väldans fort ;) haha

Mätta och belåtna (och smått illamående efter att ha ätit alldeles för fort) vandrade vi vidare på jakt efter Tobbes soffben.

Vi behöver byta ut möblemanget vid tvn här hemma. Det vi har nu är inte fastsatt och med tanke på att Elina klättrar på allt numera så känns det inte speciellt säkert :s Dvd-hyllorna är dessutom fuktskadade nere vid golvet för vi hade en vattenfontän stående intill i den gamla lägenheten (dumt).

Idag när vi ändå var på IKEA båda två passade vi på att titta runt på nytt, och hittade faktiskt ett set som vi båda gillade :)
Det fick följa med hem när vi hade lyxen att ha släp och allt med oss :))
Så nu bygger Tias & Tobbe för fulla muggar här hemma :))
Av någon anledning har Tobbe inga byxor på sig... Men men, han bygger flitigt så det kan väl kvitta ;p haha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Skapa flashcards