Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Trött, tröttare, jag...

Av happyworkaholic - 20 augusti 2013 21:20

Så trött på att vara trött!!
Är så obeskrivligt trött exakt hela tiden. Sover som en kratta om nätterna. Vaknar, vrider och vänder mig och får ingen ro i kroppen...

Natten mellan söndag och måndag var första gången på flera veckor som jag sov en hel natt. Sov så hårt att när klockan ringde (ja så klart skulle man ju upp tidigt) var jag alldeles groggy och vimmelkantig :s
Inte speciellt behagligt... :(

Men skönt att vara tillbaka på jobb lite :) varit mycket ledig de senaste veckorna så känns bra att vara tillbaka bland härliga arbetskamrater och mina kära maskiner ;) haha

Idag var det dock ledigt som gällde igen. Semester för att vara mer exakt.
Varit vaken halva natten så var glad över att vårt lilla troll var villig att ha en lugn och skön morgon med sin mamma ;) Blev mys i sängen först och sen lite lek inne på hennes rum innan vi fixade frukost :)

Vid kvart i tio vandrade vi bort till dagis så Elina skulle få leka lite med sina nya kompisar :) Eftersom jag var ledig så skulle hon egentligen inte vara där men fröknarna tyckte det kunde vara bra för henne att titta in en stund för att hålla igång inskolningen nu när den gått så bra :)
Alla barnen var redan ute på gården och lekte när vi kom så vi gick direkt ut dit. Elina sken upp som en sol när hon såg alla de andra barnen :D Hade knappt tid att säga hej då när jag gick utan bara vinkade lite snabbt medan hon redan var på väg på andra hållet ;) haha

Efter det var jag hem om snabbt och sen körde jag och hämtade upp Frugan för lite veckohandling (för hennes del) på Willys :)

Kikade rundor inne på ÖoB först, mest för skoj skull :) Hittade inte så mycket skoj men skulle ju i och för sig inte ha något där heller så det var kanske lika bra ;)

När handlandet var klart och jag hade lämnat av Alexandra och hennes varor var det nästan dags att hämta hem Elina igen (skulle ju bara vara där två timmar idag) så körde bort till dagis och satt på gräset utanför en stund och njöt av solen :)

Var en trött liten tjej som hämtades. Tar på krafterna att vara på dagis även om det bara är ett par timmar :) Hon hade inte ätit särskilt mycket (trots att det varit fisk som hon älskar) men fröken trodde det berodde på att där var så mycket nytt folk (nya barn som inskolades och deras föräldrar) så hon hade nog varit lite för upptagen med att studera alla andra ;)
När vi kom hem blev det en kort stunds lek och sen var det dags för lilla fröken att sova middag :) somnade med en gång- skönt! :)
Jag passade på att vila lite jag med efter jag fixat undan disken i köket.

Riktigt härligt väder idag så när Elina sovit klart gick vi ut till lekplatsen och gungade en lång stund :) Hade den riktiga kameran med mig och lyckades ta ett par väldigt fina bilder på henne :))

Blev potatismos och korv när Tias kom hem från jobb. Snabbt och lätt för vi var ute länge så tiden den bara sprang iväg :)
Nu sover Elina sen ett par timmar tillbaka och vi njuter av lite egentid framför tvn ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards