Alla inlägg under november 2013

Av happyworkaholic - 28 november 2013 21:28

Det här med vänskap är en ganska fantastisk grej :) den finns i så många olika former...

Den finns den sorten som varar hela livet, där ens vän blir så mycket mer än bara en en vän. Det blir en familjemedlem :)

Sen finns det ju den sorten som är väldigt intensiv under en viss tid. Som i gymnasiet tex, där fanns det en vän som jag aldrig hade velat vara utan! Han förgyllde alla dagar bara genom att finnas. En vän att prata om allt mellan himmel och jord med och som alltid kunde locka fram ett leende även när man hade en riktigt dålig dag. En vän jag inte har jättemycket kontakt med nu men vi hörs fortfarande av lite då och då.
Ens liv förändras och man går åt olika håll men kan fortfarande tänka tillbaka och minnas alla fina minnen man har tillsammans :)

Sen finns det den sortens vänskap som man inte alls trodde skulle bli så stark som den blev. En person man hört mycket dåligt om och som inte direkt gav ett gott första intryck ;) haha. Men som sen kom att bli en väldigt bra vän. Och som finns kvar som vän även om tiden inte alltid räcker till till att ses så ofta som man hade velat. Men man vet liksom var man har varandra och när man ses så fyller man igen luckorna som blivit och så är man back on track igen :)

Vänskapen man aldrig för sitt liv trodde skulle skapas, där man ofrivilligt föstes ihop men efter ett tag insåg att man hade ganska mycket gemensamt :) där även efter personen som introducerade en för varandra inte längre finns med i bilden så finns ändå vänskapen kvar.

Ny vänskap. Den som man ännu inte vet vart den leder men som är början på något nytt :)

Sen finns det ju så klart vänskapen man trodde var stark men som sen när livet ändras rinner ut lite i sanden... Men det betyder ju inte att den inte varit äkta, utan bara att ens liv tar olika vändningar :)

Jag är otroligt glad för alla de vänner jag har och har haft i mitt liv :) Vare sig de fortfarande finns kvar nära eller mest som ett minne.
För som sagt, bara för att man kanske inte är nära vänner nu så betyder det ju inte att man inte var det då. All vänskap är viktig att ta vara på :) och den som mot förmodan inte är det- ja den var nog inte vänskap igentligen ;)

Av happyworkaholic - 18 november 2013 19:13

Ja nu knatas det rundor för fulla muggar här hemma :)) hon har till och med lärt sig att resa sig upp utan något att ta stöd mot.

Från att "bara" krypa till att både resa sig och gå på egen hand- och allt på bara en veckas tid! *stolt mamma* :)

Min underbart fina familj <3

Elina har ju lyxen att ha ett alldeles eget rum hos sin farmor och farfar, och i helgen passade vi på att få i ordning lite där medan de var borta. Blev riktigt fint (tycker jag i alla fall) och mycket lättare att hålla ordning på kaoset som Elina är så duktig på att skapa ;) haha

Nästan ett års mellanrum mellan dessa bilderna. Kan inte fatta att hon har förändrats så mycket! Vår lilla tjej har blivit så stor <3

Av happyworkaholic - 9 november 2013 20:30

Evigheters evighet sedan jag skrev här inne nu. Kommer inte ens ihåg vad mitt senaste inlägg handlade om :s

Det har i alla fall blivit lite förändringar i vår livssituation (som det så fint heter). Jag är tjänstledig 1,5 år för att plugga till tandsköterska, och Tias har fått nytt jobb- på Mechanum :) Saker och ting ändrades fort, så fort att vi själva knappt hann med ;) Men det var en positiv förändring så det har känts bra :)

Elina stormtrivs på dagis! Inte en endaste tår har fällts när vi lämnat henne :) Hon älskar att leka med alla de andra barnen och är härligt trött på kvällarna efter att ha varit igång hela dagarna :) Somnar som en klocka vid sju varenda kväll, vilket är skönt för oss alla :)
Nu när jag pluggar är det bättre dagistider för henne också. Mer regelbundna tider, plus att hon börjar senare och slutar tidigare :)

Jag går numera i skolan (i malmö) måndag-torsdag, har självstudier varannan fredag och jobbar den andra fredagen.
Började en vecka efter alla andra eftersom jag kom in på reservplats, men det gick snabbt att komma i kapp för det var hygien och sterilens maskiner de hade gått igenom i början. Lite mitt område ju så jag kände inte direkt att jag missat något ;)
Vi har hunnit med ett stort prov (i hygien) och två mindre. Det stora gjorde vi i torsdags så det vet jag inte hur det gick med de andra blev jag godkänd på :)
Anatomibiten är tuff men intressant. Emellanåt känns det omöjligt att memorera alla latinska ord och miljoner olika delar (suck!) men det är bara till att vara envis och pränta vidare. Förr eller senare lär det väl fastna ;)

Idag har jag och Elina varit iväg på shoppingtur med Gittan, Jonna & Jill. Jonna skulle köpa vinterskor till Jill och Gittan behövde nya boots så det blev en tur till ekohallen :) Elina behöver också vinterskor men hittade inga som jag tyckte satt bra på skopunkten så får bli en tur till deichmann i veckan istället. Just nu har hon gummistövlar med raggsockor i men eftersom hon är mycket stilla så blir hon lätt kall om fötterna när de är ute länge på dagis :( Så varmare varianter ska införskaffas snarast så hon inte fryser.
När vi (de) shoppat klart begav vi oss hemåt igen.

Tias, Lasse och Markus hade varit iväg och ställt in husvagnen på vinterförvaring medan vi var borta så alla var redo för soffläge när vi kom hem :p alla utom Jill och Elina vill säga ;) haha
De lekte för fullt! Byggde lego, jagade varandra, dansade till den nya skivan med barnsånger som Gittan köpt, och körde runt varandra i Elinas gåvagn :p haha

Nu sover lillsnäckan gott sen ett tag tillbaka, så jag och tias passar på att avnjuta soffläge framför tvn :p
Kvällen bjuder på den nyaste Wolverine (stavning??) filmen :)

Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards