Direktlänk till inlägg 9 november 2013

Long time, no see...

Av happyworkaholic - 9 november 2013 20:30

Evigheters evighet sedan jag skrev här inne nu. Kommer inte ens ihåg vad mitt senaste inlägg handlade om :s

Det har i alla fall blivit lite förändringar i vår livssituation (som det så fint heter). Jag är tjänstledig 1,5 år för att plugga till tandsköterska, och Tias har fått nytt jobb- på Mechanum :) Saker och ting ändrades fort, så fort att vi själva knappt hann med ;) Men det var en positiv förändring så det har känts bra :)

Elina stormtrivs på dagis! Inte en endaste tår har fällts när vi lämnat henne :) Hon älskar att leka med alla de andra barnen och är härligt trött på kvällarna efter att ha varit igång hela dagarna :) Somnar som en klocka vid sju varenda kväll, vilket är skönt för oss alla :)
Nu när jag pluggar är det bättre dagistider för henne också. Mer regelbundna tider, plus att hon börjar senare och slutar tidigare :)

Jag går numera i skolan (i malmö) måndag-torsdag, har självstudier varannan fredag och jobbar den andra fredagen.
Började en vecka efter alla andra eftersom jag kom in på reservplats, men det gick snabbt att komma i kapp för det var hygien och sterilens maskiner de hade gått igenom i början. Lite mitt område ju så jag kände inte direkt att jag missat något ;)
Vi har hunnit med ett stort prov (i hygien) och två mindre. Det stora gjorde vi i torsdags så det vet jag inte hur det gick med de andra blev jag godkänd på :)
Anatomibiten är tuff men intressant. Emellanåt känns det omöjligt att memorera alla latinska ord och miljoner olika delar (suck!) men det är bara till att vara envis och pränta vidare. Förr eller senare lär det väl fastna ;)

Idag har jag och Elina varit iväg på shoppingtur med Gittan, Jonna & Jill. Jonna skulle köpa vinterskor till Jill och Gittan behövde nya boots så det blev en tur till ekohallen :) Elina behöver också vinterskor men hittade inga som jag tyckte satt bra på skopunkten så får bli en tur till deichmann i veckan istället. Just nu har hon gummistövlar med raggsockor i men eftersom hon är mycket stilla så blir hon lätt kall om fötterna när de är ute länge på dagis :( Så varmare varianter ska införskaffas snarast så hon inte fryser.
När vi (de) shoppat klart begav vi oss hemåt igen.

Tias, Lasse och Markus hade varit iväg och ställt in husvagnen på vinterförvaring medan vi var borta så alla var redo för soffläge när vi kom hem :p alla utom Jill och Elina vill säga ;) haha
De lekte för fullt! Byggde lego, jagade varandra, dansade till den nya skivan med barnsånger som Gittan köpt, och körde runt varandra i Elinas gåvagn :p haha

Nu sover lillsnäckan gott sen ett tag tillbaka, så jag och tias passar på att avnjuta soffläge framför tvn :p
Kvällen bjuder på den nyaste Wolverine (stavning??) filmen :)

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards