Alla inlägg under april 2014

Av happyworkaholic - 6 april 2014 21:29

Ja det har varit en helt okej helg :) Kanske inte så kul väder men man kan ju inte få allt ;)

I fredags hade jag frifredag vilket innebar mysmorgon med Elina i lugn och ro :) Hade varit ännu härligare om hon hade sovit längre än till sju, men men... ;)
När klockan var tio tog batterierna slut och hon tog sin snutte och gick in på rummet för att ta en (väldigt) tidig middagslur. Då passade jag på att slänga mig i soffan med de underbara (host, host) röntgenanteckningarna jag samlat på mig inför provet i nästa vecka. Suck...

När lilltrollet vaknade så var det dags att bege sig till BVC för kontroll av vikt och längd :)
9740g och 79,8cm blev resultatet. Stora lilla tjej :))

Efter det begav vi oss hem till (min) mormor där det bjöds på goda bullar *mums!* och så fixade jag lite med hennes dator som klyddade.
En liten spontantrip till Ikea hann vi också med, för att köpa hyllor till alla mormors cd-skivor.

Sen på kvällen blev det snackemiddag hemma hos Gittan & Lasse (tillsammans med dem, mormor, Markus och Tias) med räkormackor och massa annat gott! Riktigt trevlig fredag! :))

I lördags gjorde vi inte så mycket. Tias hjälpte L ånga ner tapeter och Elina röjde loss med precis alla sina leksaker i hela huset :p haha

Det var inte jättebra väder men det hindrade inte vårt lilla troll från att vara ute i trädgården och gräva och sparka boll :) Goa unge!

På kvällen åt vi riktig helgmiddag- ryggbiff (perfekt stekt), kyckling, friterade pommes och rödvinssås. Mums!!! :))

Och så kom då dagens dag...söndagen. Som alltid tycka komma alldeles för fort :(
Elina och Tias har byggt ihop hyllorna till mormor och sen fikade vi på hemmagjorda pannkakor när vi kom hem. Elina tog en sen vilostund idag vilket resulterar i att klockan nu är halv tio och hon fortfarande är full av energi och vägrar sova :s Hur ska morgondagen gå? :s

Ovido - Quiz & Flashcards