Direktlänk till inlägg 16 september 2010

16 september

Av happyworkaholic - 16 september 2010 16:23

Skulle egentligen varit ledig idag, men det blev inte riktigt så...

Vaknade tjugo över åtta i morse av att mobilen ringde

Ordet  "chefen" blinkade på displayn. Den ena kocken var hemma för sjukt barn så han behövde någon som jobbade lunchen i köket med honom. Låg kvar en halvtimme till och ville inte alls stiga upp :s Var ju derbymatch mellan MFF och HIF igår så var inte hemma förrän vid kvart i två i natt. Hade verkligen sett fram emot att sova länge idag. Men men, bara till att masa sig ur sängen och hoppa in i duschen så jag skulle piggna till lite grann i alla fall :)


Orkade inte sitta på bussen så jag fuskade och tog bilen istället, vilket gjorde Niklas väldigt glad för han började samtidigt som jag så han kunde åka med :) Kul att man kan glädja någon redan så tidigt på morgonen :P haha. 


Var en superlugn lunch, hände i stor sett ingenting, så vi har bara gjort en massa förberedelser inför morgondagen. Skurit paprika, hyvlat parmesan, gjort Bobby Orr-röra, och lite annat smått och gott. Inget avacerat över huvud taget :P 



Hämtade upp Evelina på vägen hem för hon ville följa med mig på träningen ikväll. Hade lovat henne det häromdagen och den lilla damen har elefantminne när det gäller vissa saker ;) hehe. Nu sitter hon i storarummet och målar i sin målarbok. Tias har lagat mat så vi ska äta nu så jag hinner smälta maten innan det är dags att bege sig :)


Tjingeling!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards