Alla inlägg under februari 2011

Av happyworkaholic - 27 februari 2011 12:04

  

Igår hade vi städdag här hemma. Inte särskilt kul men verkligen nödvändigt. Röjde ute på balkongen och körde allt skit vi samlat på oss till tippen. Så skönt att bli av med det! :)


Strax efter ett kom dammsugartjejen Jonna hem till oss för att demonstrera sin superdammsugare, och även göra rent vår soffa och säng på köpet. Bara till att tacka och ta emot med tanke på att där är typ två ton katthår i den soffan :s Ingen billig maskin precis (verkligen inte!) men den var riktigt grym! Lyckades till och med göra våra gardiner hårfria (!), och det är verkligen ingen lätt uppgift. 


När klockan närmade sig fem så var visningen klar :) Tog betydligt längre tid än vi trott men kändes ändå inte som länge. Lite konstigt med tanke på att man suttit och titta på en dammsugare i fyra timmar :P haha. 


Jag gjorde mig i ordning och sen släppte Tias av mig på övre där jag skulle möta upp Emma. Vi skulle in till O´learys och träffa Lisa och hennes två tjejkompisar, äta gott och titta på alla (dåliga) bidrag i melodifestivalen :) . Blev en väldigt trevlig kväll. Åt nachos till förrätt (O´learys har den enda nachos och dippa som jag tycker om) och sen blev det fläskfilé till huvudrätt. Och så ett par cider till det :) Kanongott! 


  

När melodifestivalen var slut så betalade vi och gick över till Lisas gamla jobb på andra sidan gatan. Stannade bara en halvtimme sen tog jag och Emma bussen hem igen. Blev ingen långkörarkväll men det behövdes inte heller för vi hade så jäkla kul under de timmarna så vi var helt slut sen :) haha.


Idag har vi inte så värst mycket planerat. Tias stack precis iväg för att kolla på Sebbes gamla firmabil. Den är tydligen sönder så Tias skulle se om han kunde hitta felet och eventuellt laga det.


Ikväll blir det bio (Gullivers resor) i malmö med Jonny, Anna, Tobbe och hans Emma :)


  


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 24 februari 2011 15:54

Satt och kollade runt lite på olika bloggar på rasten. De mesta är ju bara skräp men hittade faktiskt en som jag fastnade för. En hemsk blogg. Men en som är väldigt fint skriven och som får en att tänka till. Speciellt om man själv varit med om någonting liknande...

Tycker helt klart att man ska gå in och läsa där  


http://mamma-till-anorexia.bloggplatsen.se/


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 23 februari 2011 21:08

Så var det onsdag igen. Jag gillar onsdagar :) Det innebär att det är kort dag på jobb, slutar redan klockan ett. Wohoo!


Vaknade ju upp till ett snötäckt vinteland i morse, till mångas stora besvikelse. Jag bryr mig inte särskillt mycket. Har ju visserligen varit en lång vinter så det hade ju varit skönt om det börjat bli lite varmare, men jag kan samtidigt inte låta bli att tycka att det är mysigt att dra på sig termobyxorna och se flingorna falla utanför fönsterna :) Jag har alltid varit en vintermänniska och det kommer jag nog alltid vara. Visst det blir lite trafikkaos och så men det är ju bara för att folk har så jäkla bråttom. Stig upp lite tidigare istället så slipper man stressa och hamna i diket.


När jag kom hem idag så åt jag lite rester från igår, och sen slängde jag mig i soffan och tittade lite på tv. Låg och funderade lite på hur jag ska kunna förändra/förnya lite här hemma. Helst utan att det kostar en halv förmögenhet ;) Får se vad jag kan komma på. Kanske sitter det någon med några bra tips. De tas tacksamt emot i så fall ;)


När klockan var strax efter fyra så bytade jag om och vandrade bort till träningen :)   

Träffade Kalle på vägen dit. Var typ hundra år sedan (känns det som i alla fall) sen jag träffade honom. Stod och snackade om lite allt möjligt en stund och sen fortsatte vi på vars ett håll. Var ett bra träningspass idag. Flöt på hyfsat lätt och kändes bra i kroppen. Har blivit helt kär i typ alla Markoolios låtar :P de är verkligen superbra att träna till!! Har precis de rätta takterna och man blir verkligen peppar att trampa vidare fastän mjölksyran kommer krypande i kroppen. Markoolio-min nya idol :P haha

På vägen hem gick jag in om och sa hej till mormor :) hon hade stickat en jättefin mössa till mig som matchar halsduken jag fått av henne innan. Plus att hon höll på med ett par fingerfria vantar som också matchar. Kommer bli kanontjusigt! :) Hon är kanon min mormor!   


Tappade upp ett varmt bad när jag kom hem. Har kommit på att träningsvärken inte blir lika hemsk om man tar ett bad efter träningen. Plus att det är ganska skönt också :) men fy vad trött man blir! Höll nästan på att somna :s Zzz....


Ligger i soffan och kollar på efterlyst nu. Tias sitter vid datorn och nördar sig med Jonny och Henke- som vanligt ;) Tror att jag ska ta och krypa till kojs om en stund, känner mig smått trött.


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 13 februari 2011 17:33

Hade sett fram emot en skön sovmorgon, men tji fick jag! Vaknade kvart över åtta och kunde inte somna om igen. Låg bara och vände och vred på mig tills jag gav upp och steg upp istället   


Käkade frukost och tittade lite på tv medans Tias spelade dataspel. Sen blev jag rastlös som bara den och kände att jag var tvungen att göra någonting istället för att bara sitta i soffan och dega. Tias skulle till Biltema och köpa lite grejer han behövde för att laga Apas bil, så vi gjorde oss i ordning och begav oss ner till bilen. 


  


Precis när vi skulle köra hemifrån fick jag ett sms från Alexandra (hade skickat ett sms till henne innan och frågat om hon ville ut och gå) där hon skrev att hon inte visste hur deras dag såg ut än för de skulle kanske iväg och hälsa på hennes mamma. De försökte bara hitta en bil de kunde låna för att ta sig dit. Eftersom jag inte skulle göra någonting speciellt idag så erbjöd jag dem att låna min bil :)

Vi körde bort till dem och hämtade upp Sebbe så han kunde hjälpa Tias tömma bagaget som var ockuperat av mina sommardäck. Sen fick han nycklarna och jag och Tias begav oss in till malmö :)


När vi kom tillbaka till trelleborg igen så körde vi bort till Jonny och Anna eftersom Apa skulle komma dit med sin bil så Tias kunde börja mecka. Anna och Jonny satt och nördade sig vid vars en dator ;) så det blev lite bus med Lakritz och sen körde jag hem för att byta om och träffa Emma. Vi hade bestämt att vi skulle ta en långpromenad och snacka skit   


Var ute och gick i ca 1,5 timme så det blev en bra sträcka :) Nu sitter jag och zappar mellan alla dåliga program på tv, och väntar på att Tias ska komma hem. 


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 12 februari 2011 23:45

Vi fick ju aldrig "firat" vår årsdag igår så vi bestämde att vi skulle göra det idag istället :)


Vi körde in till malmö vid halv sex-tiden för att hämta ut biljetterna. Var massor med folk inne på Filmstaden när vi kom, men det var tre barnfilmer som började kl sex så folket försvann ganska fort. Ställde oss i kö och köpte popcorn och sen var det dags att gå in och leta upp våra platser. Fick sådana där snygga 3D-glasögonen som gör att alla blir så otroligt moderiktiga under fimen :P haha. 


  

När filmen var slut så var det fortfarande en halvtimme kvar tills vi skulle äta så vi drog på oss mössa och vantar och tog en promenad längs gågatan...


  

Tias vann denna tjusiga mössa på bion :)


Tias hade bokat bord på Jensens Böfhus så när klockan var halv nio vandrade vi bort dit :) Beställde vars ett vitlöksbröd, med ost, till förrätt och sen vars en bearnaisestek med smörstekt potatis som varmrätt- sååå gott! 


  

När vi vandrade därifrån var vi så mätta att vi lätt hade kunnat rulla hem till Trelleborg båda två :P Slängde oss i soffan när vi kom hem, mös och tittade lite på tv.


När klockan närmade sig tolv började mina ögon gå i kors. Zzz... Så jag kröp ner under täcket och la huvudet på kudden. Och gud vad skönt det var!   Efter ett par minuter så kom Tias också och la sig, och då var kvällen komplett.


En perfekt kväll tillsammans med pojken jag älskar  


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 11 februari 2011 06:13

Idag har jag och min älskling 1 år tillsammans   


  

Jag är så otroligt glad att jag har honom i mitt liv!

Han förgyller varje dag, bara genom att finnas till.

Med honom känns allting bara....helt rätt!   

<3

Av happyworkaholic - 9 februari 2011 18:18

Nu blir det myyyyyyyys!   


  

Ovido - Quiz & Flashcards