Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Lördagsutflykt

Av happyworkaholic - 16 juni 2012 16:45

Då var dagens utflykt avklarad :) 


Först körde vi som sagt till Lund för att besöka barnvagnsaffären Pyret & Snäckan.

Jättefin liten butik med bra och trevlig personal   


Lund är ju den enkelriktade staden från helvetet, har man kört fel så är det ju stört omöjligt att hitta tillbaka utan att bli smått galen under tiden   Men efter att ha snurrat rundor en stund och svurit åt alla gator man i n t e fick köra in på lyckades vi till slut hitta en man faktiskt fick lov att köra på (hallelulja!) och kom så småningom fra till ett ställe vi kunde parkera på. Mamma och pappa hade (så klart) inte samma problem som vi hade utan stod och väntade på oss utanför affären när vi kom dit (fastän vi egentligen varit på plats långt före dem). Min kära pappa ha ju inbygd gps så han vet alltid var man ska köra, oavsett var man är (fusk!).

Vi kan väl säga som så; jag ärvde i n t e den förmågan (noll lokalsinne)    

Men hur som helst, vi testkörde vagnen och kollade hur den fungerade och hur de olika delarna såg ut. Och fastnade totalt för den! Jättesmidig att handskas med på alla sätt och vis och lätt och bekväm att köra :) Tummen upp!  

Så nu har vi beställt vagn. Massa vuxenpoäng på det  


   




Efter barnvagnsbeställningen begav vi oss hem till Ullis och hennes bengalningar   

Skulle ju leverera ett gäng slemmiga kryp och när man dessutom blir bjuden på fika så kan det ju inte bli annat än trevligt :)  Blev en hel del kattprat (så klart) och även en del snack om hästar, skador och nålskräck. Fin blandning :P




Nu ska det meckas lite på balkongen, den nya lådidén ska installeras :) Återstår att se vad våra små pälsbollar tycker om den sen ;)


Tjingeling!       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards