Alla inlägg den 25 december 2012

Av happyworkaholic - 25 december 2012 12:42

Detta året firades julafton lite annorlunda, för både min och Tias familj, nämligen hemma hos Gittan & Lasse :) Nya traditioner skapas :)

Det var vi tre, Gittan & Lasse (såklart), mamma & pappa, min mormor, Tias farmor & farfar, Markus och Jonny :) Och så var Anna och Jonna också med på slutet när det var dags att öppna julklapparna :)

Och jisses vad julklappar där var!!
Lillfisen hade ju så klart störst hög av alla, men det hade vi alla listat ut redan innan ;)
Vi mixade traditionerna och just julklappsbiten tog vi från min sida :) Det innebär att alla julklapparna delas först ut till respektive "ägare" och sen öppnar man en paket i taget, den som är yngst börjar och sen går man uppåt. Tar lite längre tid än om alla öppnar sina samtidigt, men i gengäld får ju alla se vad alla får och det tycker jag är bra :) man har ju lagt ner tid på att hitta saker till alla så kul att se reaktionerna när folk öppnar sina paket :)

Fick massa fina saker till både mig och Tias och till Elina. Tack så jättemycket!!

När alla öppnat sina paket var det dags för gröten. Klockan var då runt halv tolv på natten :P haha

Tror vi var hemma vid halv två. Körde först Tias farmor & farfar och Jonna hem.
Lillfisen hade dock inga planer på att ge sin mamma sovmorgon för det, hon var pigg och glad vid halv åtta i morse. Det var INTE jag :/ ;)

Idag händer det inte särskilt mycket, bara ta det lugnt och sen hämta hem resten av julklapparna (fick bara med oss hälften hem i natt) :)

Ovido - Quiz & Flashcards