Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Sleepover

Av happyworkaholic - 14 mars 2013 21:52

Igår var en riktigt seg dag här hemma. Jag var kolossalt trött! Och fröken bebis var definitivt inte det :/

Vid halv ett bestämde jag mig för att ta mig själv i kragen och bege mig ut på en promenad för att få lite frisk luft. Hade sett på fb att Jonna & Alexandra skulle göra sällskap och hämta Leo på dagis, så jag mötte upp dem vid flaningen.
När Leo var hämtad vandrade vi vidare mot Maxi för Alexandra skulle handla. Kallt som attsingen var det där när man kom ner vid havet! Hade varit varm som bara den när jag gick hemifrån och till och med ångrat att jag tog vinterjackan på mig, men när vi närmade oss maxi var jag glad att jag tog både den och mössa ;)

Sebbe slutade jobba lagom tills vi var klara så han kom och hämtade upp Leo som var trött på att åka vagn nu :) Vi andra tog bussen tillbaka till Övre.

Det var ju onsdag, och på onsdagar är det som vanligt Grey's Anatomy som gäller på tv :P
Jonna har ju inte den lyxen att ha kanal 5 så hon brukar göra mig sällskap här i soffan :)
Klockan var runt halv fem när vi kom till övre så hon följde med hem direkt. Kunde lika bra äta tillsammans eftersom vi ändå skulle ses sen, trevligare med sällskap ju :)

Töserna lekte och jag lagade mat.
Tias var på massage så han kom inte förrän lagom tills maten var klar :)

Elina somnade vid åtta som vanligt, och det gjorde faktiskt Jill också. Fast hon brukar normalt sett vara vaken längre. Tar på krafterna att vara på play date ;) haha
Som tur är har vi ju två sängar till Elina, en i vårt somrum och en på hennes rum, så Jill kunde sussa gott hur bekvämt som helst :)

När Grey's var slut sov Jill fortfarande och Jonna var inte alls pigg på att dra upp henne och bege sig ut i kylan :s
Men det finns ju plats för övernattningsgäster på Elinas rum så det var lätt fixat- de fick helt enkelt sova över :)

Tias var snäll och tog nattpaset så jag slapp stiga upp utan kunde få lite extra (välbehövlig) sömn istället. Elina var snäll och vaknade inte förrän kvart över fem på morgonen. Så det blev inte direkt någon hård natt för hennes pappa ;) Jäkla lyx! Haha

Vid sju-tiden vaknade hon och var ledsen så då fick hon komma över i vår säng och ligga och mysa lite med mig :) Hon tyckte dock ganska snabbt att det var betydligt roligare att ligga och leka med barbazoo och barbaflink istället :/
Men men, man ska inte klaga, det betydde att jag kunde ligga kvar i sängen ända till åtta :D wohoo!!

Vid kvart över åtta gick vi och ordnade en ny blöja och sa god morgon till våra nattliga gäster :) Både Elina och Jill blev helt överlyckliga över att se varandra! Tänka sig, en kompis redan såhär på morgonen- vilken lycka! :D

Frukost, bebislek, film och dusch- sen begav vi oss iväg till malmö för att handla saker på Bauhaus. Tias behövde någon mojäng som skulle sitta mellan två andra mojänger i vaskaskåpet :P
Efter att ha försökt förklara för de i butiken vad det var jag skulle ha (utan att egentligen själv veta vad det var) gav jag upp och ringde tias istället så han fick prata med tjommen som försökte hjälpa oss.
Sen stod vi snällt och väntade på vvs-avdelningen i typ en timme medan vår hjälpnisse ringde samtal till alla möjliga för att försöka luska ut vad det var vi skulle ha...
Och vet ni hur det slutade? Jo han och Tias konstaterade i ett sista telefonsamtal att det inte behövdes någon mojäng trots allt :/ suck...

När vi köpt vara en korv och återhämtat oss från den eviga väntan så gick vi in en sväng på Barnens Hus för att fördriva tiden tills Gittan slutade. När vi ändå var så nära hennes jobb kunde vi ju lika bra vänta 20 min så hon kunde åka med oss hem istället för att ta bussen :)
Både hon och bussen var dock tidiga så hon hann åka innan vi hann säga var vi var :s
Blev till att plocka upp henne i Vellinge istället :P

Middag hos Gittan & Lasse för Tias hjälpte Lasse att plocka av caben på Chevan. Sen tog Gittan med Elina på en promenad och efter det åkte vi hem för att natta trollet :)
Hon hade dock helt andra planer och är hur pigg som helst :/ Brukar alltid somna vid åtta men inte ikväll inte.
Fast nu börjar nog batterierna ta slut så smått. Lite gnällig och gnuggar sig i ögonen med jämna mellanrum :) Så snart dags för ett nytt försök att få henne i säng :) mamma vill också gå och lägga sig snart ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards