Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

Inskolning på dagis

Av happyworkaholic - 13 augusti 2013 16:27

Ja det har ju blivit dags för vårt lilla troll att börja på dagis. Förstår inte var tiden har sprungit iväg :s

Igår var första dagen och då var både jag och Tias med. Hon var lite blyg i början, ville inte direkt leka med de andra barnen men satt gärna och tittade på vad de gjorde :)
Vi tycker ju att hon vuxit till sig ordentligt och kommit ifatt storleksmässigt, men kisses vad liten hon ser ut jämfört med de andra barnen i samma ålder ;) haha. Just nu är hon dessutom den enda som inte kan gå än, men det tror jag kommer snart. Speciellt när hon har en massa kompisar att titta på ;)

Elina är ju van vid att sova mellan kl 10-12 ca så när det var dags att hå ut och leka var hon dödstrött! Satt en stund på gräset och tittade sen kröp hon upp i min famn och somnade som en stock. Inte lätt att vara liten...
Sova ca en halvtimme sen väckte vi henne när det var dags för sångstund innan maten. Sångstunden älskade hon! Satte sig i mitten och tittade väldigt noga på fröknarna när de gjorde rörelser till sångerna, och när det inte fanns några dansade hon så sött med armarna dom hon brukar :)) När det var dags för mat var batterierna slut på vårt lilla troll och hon ville inte alls sitta still och äta utan allt skulle kastas på golvet och ingenting hamnade i hennes lilla mage :( Provade att natta henne efter maten men hon skulle bara klättra och ha sig så vi åkte hem och mattade henne där istället. Somnade nästan på studs och sov sen i lite drygt tre timmar (!). Tar på krafterna med många nya intryck :)

Idag var hon mer med på noterna när det gällde lek med de andra :) Älskade att åka trampetraktor ute på gården! Hon satt bara och skrattade och åkte med, tillsammans med en annan liten tjej som kröp upp och satte sig på släpet, medan jag fick kramp i benen av att gå hukad och knuffa dem runt på gården ;) haha.
När det var dags för sångstund kröp hon upp i frökens knä och satte sig till rätta för att titta i sånglådan. Så söt! :))
Det var fisk och potatis till lunch så maten slank ner hur lätt som helst idag ;) Ville dock inte äta själv utan skulle bli matad men man kan ju inte få rätt på allt med en gång ;)
Kämpade emot som en vettvilling när det var dags för sovstunden men var så himla trött att hon knappt kunde hålla ögonen öppna så efter en stund hade hon nääääästan somnat... Då kommer det något pucko och kör igång en lövblåsare precis sidan om där vi ligger. Och vips så var frökenmklarvaken och full med nya krafter för att kunna kämpa emot igen :/ SUCK!!!!! Så vi åkte hem och sov hemma idag också. Imorgon gör vi ett nytt försök igen :) Då ska vi vara på plats redan 06.30 Zzz.... ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards