Alla inlägg den 1 maj 2013

Av happyworkaholic - 1 maj 2013 22:44

Valborg "firades" hemma hos mamma och pappa med grillning och massa god mat :)
Det är ju tradition med ett stort bål nere vid mossarna men ingen av oss orkade röra sig längre än till soffan efter vi ätit så det blev tv-tittande istället :) Mätta och dästa allihopa :P
Elina nannade gott i sin säng medan vi andra jäste i soffan. Jag gjorde dock henne sällskap i sovandes ganska snabbt ;) Ont överallt när Tias växkte mig strax efter elva. Ligga böjd som en banan i typ två timmar är ingen bra idé :s
Packade ihopa oss och stoppade ner Elina i bilstolen och sen begav vi oss hemåt för att krypa till kojs allihopa. Alltid skönt att komma hem till sin egen säng :)

Idag vaknade vi vid halv åtta, då tyckte vårt lilla troll att vi hade sovit klart :)
Tog upp henne i vår säng och sen låg vi och mös och lekte en stund innan vi steg upp på riktigt.
När jag gjort mig och Elina i ordning och hon ätit sin gröt så begav vi oss ut på morgonpromenad allihopa. Vandrade bort till Gittan o Lasse för vi hade inte umgåtts med dem på länge. Blev frukost där och jag fick fixat med min deklaration. Ska ju vara inne imorgon senast tror jag det är så var i sista minuten :s Men men, nu är den gjord i alla fall :)

Gick på en promenad bort till Willys, ÖoB och Engelbrektsboden med Gittan sen på eftermiddagen. Hittade ett linne och en tunika som det stod mitt namn på ;) Längesedan jag köpte något till mig själv nu så slog faktiskt till på de två sakerna. Blir ju mest att man handlar till Elina när man väl handlar något :)

När vi kom tillbaka var det dags att göra sig i ordning för kalaset hemma hos Gitte o Christer. Tias morfar och kusin fyllde år så det blev middag där.

Nu sitter vi och degar i soffan och tittar på Body of proof. Revi ligger och myser i Tias knä och Elina sover gott i sin säng.
Snart dags att krypa till sängs, ska ju upp och jobba imorgon igen. Borde egentligen redan sova men har fastnat för det här programmet så har svårt att inte sitta uppe och se det. Det börjar ju precis efter Greys anatomy ;)

Ovido - Quiz & Flashcards