Alla inlägg den 19 november 2011

Av happyworkaholic - 19 november 2011 20:39

Så var det då lördag. Men inte vilken lördag som helst, det är sista lördagen vi spenderar i kalla Sverige   

I alla fall på ett par veckor. Lär väl komma hem lagom till snöstorm och massa minusgrader :P haha.


Vi bokade våra flygbiljetter för flera månader sen, men jisses vad tiden har gått fort! Känns smått overkligt att vi om 29 timmar sitter på ett flyg på väg till andra sidan jorden (typ). Till ett 35 grader (minst) varmt Thailand  :)

Detta är utsikten vi kommer ha från vår balkong :)   


Idag har vi roat oss med att tvätta (mindre kul), hämta en bur hos mamma och pappa (till Bus), fikat hos Gittan och Lasse och gått bort till mormor för att umgås med henne en stund :) Nu sitter vi i soffan allihopa och tittar på massa avsnitt av Bones :) Riktig slappekväll :P


Morgondagen lär däremot bli hektisk så in i bomben! Vi ska lämna katterna i Hörby kl tio imorgon bitti    Detta är det jag är mest nervös för med hela resan. Gillar inte alls att behöva lämna bort våra små hårbollar    Är jätteorolig över hur de ska trivas där (även om jag bara hört positiva saker om stället). Har ju aldrig lämnat bort dem förr, bara för en vecka max, och då har de ju varit hemma och så har någon bott här hos dem. Nervöst!!




 

Våra älskade hårbollar  


När vi kommer hem från Hörby ska det infarskaffas ett lager av solfaktor hög :P och sen ska det packas, packas, packas, packas (jepp, vi har inte börjat på den biten än) och när vi är klara med det (förhoppningsvis) så kommer Lisa hit   Då ska det snackas skit, ätas något gott och så klart spelas Bingolotto!   (ja pappa vi är gamla)


Måste även hinna med att byta ut gardinerna till julgardiner och sätta upp lite julbelysning. Jag är inte den som pyntar i god tid om man säger så, brukar bli ett par dagar innan jul om jag har tur, men svärmor tvingar mig att göra det innan vi åker. Jäkla sätt! ;) Så om det finns någon jultokig typ som vill hjälpa till med att skapa (alldeles för tidig) julstämning i vårt hem är det bara till att hojta till! ;P haha


Nu ska jag titta på ett avsnitt till av Bones sen ska jag krypa ner i vår sköna säng    så jag orkar stiga upp tidigt imorgon bitti och packa alla katternas saker (de måste ju ha med sig en massa saker så de känner sig så hemma som möjligt).      


Tjingeling!   

Ovido - Quiz & Flashcards