Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Nu jäklar...

Av happyworkaholic - 25 maj 2013 22:09

...händer det saker! :)

Ja det är inte en lugn stund här hemma numera *pust*
Elina har blivit jätteduktig på att sitta, blir stabilare och stabilare för varje dag som går. Och häromdagen hade hon fått kläm på hur man ålar sig baklänges på mage. Detta varade dock bara den dagen för dagen efter hade hon klurat ut hur man kom framåt istället :)

Så nu ålas det som bara den- och fort går det! Hon är uppe och står i "krypställning" titt som tätt och blir modigare och modigare med att flytta benen. Händerna är däremot fortfarande läskigt att flytta på så då lägger hon sig ner och kravlar dit hon ska ;)

När hon kommer på något nytt så går hon verkligen in helhjärtat för det. Hon är envis som synden! Jobbigt att åla rundor men hon ger sig inte. Är där något hon vill ha så ska hon ta dig dit så är det bara :) haha.

Det där med sovrutiner på dagen har helt ballat ur :s Är precis som att nu när hon kan vara med på ett annat sått så är hon rädd att hon ska missa något kul :) Hon kan vara hur trött som helst men sova det ska hon inte! :/
Idag sov hon inte förrän klockan var runt två-halv tre, och då var hon helt slut. Väckte henne vid fem för då hade hon fortfarande inte vaknat. Går ju inte att låta henne sova hela kvällen för då somnar hon ju inte sen när det faktiskt är dags att gå och lägga sig :s

Spenderat eftermiddagen och kvällen hos Gittan & Lasse. Ätit god kyckling/currygryta och tittat på tv :)

Fick äntligen tummarna loss och köra och handla idag också, så nu är äntligen kylen påfylld igen. Den ekade smått tomt i morse ;) haha.

Nu har lilltrollet knoppat in och vi har lite egentid framför tvn. skönt :)
Imorgon ska vi med mormor till Höllviken en sväng (om det är ok väder), sen blir det eftermiddagsfika hos Gittan & Lasse, och sist men inte minst middag hos mamma & pappa :) Fullspäckad mors dag. Och min första :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards