Alla inlägg den 10 april 2013

Av happyworkaholic - 10 april 2013 19:54

Ja det har varit dåligt med skriverier här inne på sistone :/ Haft fullt upp med jobb, minisemester, familjen, kalas och lite annat smått och gott :)

Första jobbedagen har jag i alla fall berättat om så den kan vi utesluta :) Hade lite lyxvecka första veckan för jag jobbade bara måndag-tisdag, sen åkte vi till Kristinehamn med Gittan & Lasse för att fira påsken där med Markus och familjen Duvander :)

Förra gången vi skulle dit körde vi ju bil eftersom vi skulle ha massa saker med oss upp. Det tog ca 9 timmar att komma fram :/
Denna gången åkte vi tåg istället :) Lite meck med packning och tågbyten men ändå betydligt smidigare än med bil! Nu kunde Elina sitta hos oss och leka och när hon var trött var det bara till att natta henne och lägga henne i vagnen- hur skönt som helst!

Vi hade helt underbart väder där uppe hela tiden. Kallt och strålande sol- perfekt! Än en gång gjorde jag misstaget att ta min tjocka vinterjacka med mig, vilket även denna gången var helt meningslöst eftersom jag svettades som en gnu när jag hade den på mig :s Blev dubbla tjocketröjor, halsduk och mössa istället :) Gittan tyckte jag var helt galen ;) haha

Väl hemma igen blev det jobb två dagar igen och sen var det dags för kalas för Tias & Markus på lördagen. Markus kom ner på fredagen så gällde att passa på när han var här :)

På söndagen var det dags för ännu ett kalas- denna gången för söta lilla Alice som fyllde 1 år :)
Alexandra hade bakat tjusiga tårtor (alldeles för många som vanligt ;) ) och varit gullig nog att köpa glass till mig så jag slapp få ont i magen :)
Jättesöt var Alice i Newbieklänning och fint hårband- riktig kalastjej :)

Måndagen och tisdagen spenderades i (ny) vanlig ordning på jobb :) Huvudvärk båda dagarna vilket var mindre kul :( så idag var det extra skönt att slippa stiga upp kl halv sex. Elina var snäll och lät oss få sovmorgon ända till halv åtta <3

Det är lite gnälligt här hemma för tillfälligt, tänder som är på väg upp är inge kul om man är bebis :( eller ja, det är ju inte speciellt kul om man är stor heller men då förstår man åtminstone varför det gör ont.
Två små sylvassa bissingar kikar fram i underkäken nu :) Kom men bara ett par dagars mellanrum. Så nu bits hon ordentligt om hon får chansen ;) haha

Tias har varit riktigt flitig här hemma idag. Städat som en vettvilling så nu år här skinande rent överallt- så härligt! :D Han är bra underbar min man <3

Nu har Elina knoppat in för natten, en halvtimme tidigare än hon brukar men är man trött så är man. Lite välling och mysa ner sig under täcket så sover man gott sen. Älskade lilla fis <3

Ätit sen middag så nu blir det till att krypa upp i soffan och ha lite "vi-tid". Klockan nio blir det Grey's Anatomy och sen är jag ganska säker på att jag är redo att göra Elina sällskap i sovrummet ;)

Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards