Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Thailand

Av happyworkaholic - 22 november 2011 12:23

Tisdag 22/11


Landade i Bankock strax efter klockan sex i morse (thailändsk tid) och sen väntade en tre timmar lång taxiresa oss innan vi kom till Hua Hin. Ont i rumpan!!   


Väl framme mötte Farmor upp oss på parkeringen. Betalade taxichauffören (som förresten tog strax under femhundra kronor för vår "lilla" resa. Liiiiiiiiiite skillnad jämfört med hemma) och sen blev vi visade upp till vår lägenhet. Helt nyrenoverad och aldrig någon som bott i den tidigare, jättefin!   Till Tias stora förtret fanns det dock inget varmvatten i badrummet (känns inte så mycket lönt när det är 40 plusgrader utomhus), så han ska duscha i köksvasken de kommande veckorna   haha.


Efter en uppfriskande dusch begav vi oss bort till Village Market med farmor för att införskaffa ett thailändskt sim-kort och lite andra förnödenheter (tex ett par skor till Tias som inte är rustade för svensk vinter). Passade även på att äta när vi var där för både jag och Tias var vrålhungriga!!!

Det är ovanligt varmt här just nu, för att var denna tiden på året, så man sitter stilla och svettas som en gris! :s

Var nere och badade i havet för någon timme sen- så jäkla härligt!!!   Kan berätta att vattnet är ca 30 grader och det är himmelriket att bada här! Förutom att det känns som man svalt ett saltkar eller två om man råkar få en kallsup    Mindre trevligt. Men man kan ju inte få allt :P


Ska prova att ringa lite föräldrar på skype nu och sen ska jag och Tias ner och leta upp ett bra matställe för kvällen. Efter det ska vi äntligen på sooooooovaaaaaaaa!!!!! Ni anar inte vad vi har längtat efter detta! Har tvingat oss att vara vakna hela dagen för att kunna vända rätt på dygnet. Inte lätt!


Tjingeling!    

 
 
my

my

22 november 2011 18:32

åh vad härligt! är inte alls avundsjuk, nädå. haha. Hoppas ni får det fortsatt underbart! Kramar

http://sittinginarainbow.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards