Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Thailand

Av happyworkaholic - 24 november 2011 13:13

Torsdag 24/11

Börjar med lite bilder från gårdagen...

Pannkakor med valfritt innehåll (choklad, banan, jordgubb, nutella etc.)

Tias när vi åker "grisabilen"

Sov som två riktiga krattor i natt :( Sängarna här är hårda som bara den jämfört med vad man är van vid hemma i Sverige. Har legat och vänt och vridit på oss hela natten. Och när klockan blev halv sju fick vi sällskap av en skönsjungande "liten" fågel på balkongen. Det var med andra ord inte lönt att försöka sova något mer... Men men, allt kan ju inte vara en dans på rosor när man har semester :P

Begav oss ner till stranden vid halv elva-tiden. Blåste ännu mer idag (vi gillar dock att det fläktar så det gör inget) så det fanns inte lika mycket strand att gå på. Låg och halvslumrade på vars en solstol (solsäng) de första timmarna, sen tog vi matpaus och efter det ett dopp bland vågorna :) Kämpade som bara den för att lyckas hålla oss kvar vid "vår" del av stranden- inte det lättaste kan jag säga
När vi tränat klart benmusklerna gick Tias upp och fortsatte sola (vi ligger i skuggan för tillfälligt, det är fullt tillrckligt för att få ordentligt med färg ändå) och jag gick bort för att få lite massage

1 timmes underbar oljemassage (helkropps) kostar 250 bath, dvs ca 50kr. Kommer nog bli både en och två gånger till innan vi åker hem

Blåsten gör att sanden på botten åker rundor, därför det inte är så fin färg på havet.

Här fick jag massage

Diverse konstigheter serverat från motorcyckel

Nu ikväll var vi nere och gick en runda på stranden :) Vattnet har dragit sig undan rejält så nu fanns det gott om strand där nere. Hittade även ett väldigt mysigt matställe precis intill havet som vi bestämde oss för att testa. Dock ett väldigt dyrt ställe (för att vara här) så inget man lär äta på fler gånger :)

Miljontals små minikrabbor som bygger bo i den blöta sanden.

Utsikten från vårt bord på restaurangen.

Denna söta lilla krabaten hittade vi i taket när vi kom hem