Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Knytkalas & Ullared

Av happyworkaholic - 28 oktober 2012 21:12

I fredags kväll var det knytkalas hos jobbe-Lisa i Åkarp :)
Jag var helt ute och cyklade och körde till Limhamn (varpå Therese i baksätet utbrister "finns Emporia i Åkarp också?!?") men till sist hamnade vi rätt :)
Elina var extra söt i kalaser och klänning och charmade som vanligt allihop ;)

Det var en jättetrevlig kväll med massa mat, namntävling, musik och massa snack :) Helt plötsligt var klockan kvart i ett och det var hög tid att köra hem!
Skulle ju upp tidigt på lördagen för att köra till Ullared med Elina, Gittan, Jonna och Alexandra :)

Kl 06 ringde klockan och det var dags att stiga upp och hoppa in i duschen. Kan inte påstå att jag var pigg efter knappt fyra timmars sömn :s Men som tur är så piggar en dusch upp en en hel del :)
Elina hade det bra, packades ner i bilstolen i sin pyjamas och fick en mysig filt på sig, sen sov hon vidare hur gott som helst :)

Hämtade först upp Alexandra och sen Gittan och Jonna, och efter det bar det av mot Ullared :)
Fick stanna en gång på vägen och ha matpaus när Elina vaknade.
När vi väl kom upp var det leta parkeringsplats som gällde. Inte helt lätt med tanke på hur mycket folk där var :s
Hittade vars en kundvagn och sen ställde vi oss i den lååååååånga kön till ingången. Tog drygt en halvtimme innan vi kom in men det var fint väder och Elina sov gott i bärselen så mig gjorde det ingenting :)

Efter många timmars shoppande var vi alla redo att åka hem. Stuvade in alla påsar i bagaget (som blev vääääldigt fullt) och matade Elina innan vi startade bilen. Och fick stänga av den igen.
"Låg kylarvätskenivå. Stäng av motorn"
Härlig varningstext att få upp på Ullareds parkering, utan en mack i sikte :/

Efter en timme hade Gittan lyckats vara inne på Ullared igen och köpt vatten att fylla på med och vi kunde äntligen ta oss ifrån parkeringsplatsen.
Vi första bästa mack stannade vi och köpte kylarvätska och passade även på att ta en snabb matpaus innan vi fortsatte hemåt.

Jag hade stålsatt mig för att det fanns en risk att min lilla tös skulle gnälla och skrika hela dagen lång, men bortsett från en liten stund mellan Ullareds parkering och macken så var hon en ängel hela tiden! :)
Mammas duktiga lilla tjej <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards