Alla inlägg den 7 februari 2013

Av happyworkaholic - 7 februari 2013 17:26

Idag har varit en riktigt promenaddag :) Knappt varit hemma alls :)

Vid halv elva begav vi oss hemifrån för att gå till banken och beställa ett nytt bankomatkort till mig eftersom min dumma jäkla bankdosa spärrade det igår :/ Bara för att den plötsligt hade dåligt batteri så bestämde den sig för att jag hade knappat in fel kod för många gånger. Skitapparat!!! :/
Så nu måste jag vänta till nästa vecka innan jag har något kort igen. Suck...

När det ärendet var avklarat gick vi vidare till Claes Ohlsson för att köpa nya batterier till bankdosan, så inte samma sak händer igen sen med det nya kortet.

Sen vandrade vi vidare till Ica för att köpa med oss korv och bröd till Alexandra :)
Väl uppe hos henne kunde jag dock irriterat konstatera att jag glömt ta sakerna med mig från affären :/ Betalat och allt och sen glömt ta det från bandet. Hur förvirrad får man vara?!?
Alexandra passade Elina medan jag gick tillbaka till Ica för att hämta det jag handlat. Men tji fick jag för det var någon annan trevlig typ som passat på att få lite extra saker i sin kasse :/ Så sur jag blev! Och eftersom jag inte har något kort så kunde jag inte köpa nytt heller. Suck suck suck...

Tillbaka hos Alexandra blev det plundring av hennes frys istället där vi hittade vara en hamburgare att slänga i oss innan det var dags att bege sig mot Leos dagis :)

Mötte upp Jonna och Jill hemma hos dem och sen gick vi vidare.
Jag och Elina dumpade dock dem bara en liten stund senare för jag såg att mormors bil stod utanför hennes jobb så vi gick och hälsade på henne istället :)
Elina sov i vagnen så jag körde och köpte lunch till mormor för hon hade inte ätit något än. Blev en kycklingsallad från Gilli Vanilli :) Var en rejäl sallad så det blev mat till två dagar för mormor ;)
När Elina vaknade var hon hur glad som helst, och ännu gladare blev hon när hon fick syn på mormor och hennes fina halsband :D haha

Efter att ha distraherat mormor från hennes jobb ett bra tag så packade vi ihop oss och vandrade hemåt igen :)

Nu lagas det korv stroganoff i vårt halvfärdiga kök :)
Skulle fått kranen inkopplad ikväll men det blir imorgon istället så får diska i badrummet en dag till ;)

Ovido - Quiz & Flashcards