Alla inlägg den 25 februari 2013

Av happyworkaholic - 25 februari 2013 13:41

Det har vi haft här hemma hela helgen :(

Inge kul att vara lite och ha ont i magen :( eller ja det är väl inte roligare för att man är stor men ja ni förstår vad jag menar ;)
Den fina och mysiga microhunden har varit guld värd!! Man stoppar den i micron i 1,5 minut och sen är den härligt varm och mysig i ca 2 timmar. Perfekt att lägga på magen! Och så har den långa mysiga öron man kan leka med och sutta på för att få lite extra tröst :)

I fredags var mamma och pappa i Stockholm på begravning så jag och Elina hade hand om djuren :)
Kallt som attsingen var det!!!! Blåste ruggigt kallt- speciellt ute vid stallet :s
På kvällen begav vi oss till Lisa för lite filmkväll :) kollade på den där Johnny Depp blir förvandlad till en vampyr. Kommer inte ihåg vad den hette :s Ingen jättebra film (enligt mig) men helt okej, rolig emellanåt men blev lite väl överdriven på slutet tyckte jag :)

I lördags var det frukost hemma hos Gittan & Lasse. Elina vaknade 4-5 gånger under natten och när klockan var sex tyckte hon det var färdigsovet :/ Jag och Tias höll i-n-t-e med men tyvärr så blir man snabbt nerröstad även om vi är två och hon bara en :/ Så bara till att masa sig upp och underhålla det lilla monstret ;)
Köpte med oss bullar på vägen till Gittan & Lasse och var redo för frukost strax innan nio.
Hjälpe dem att röja lite där hemma och sen åkte Tias hem för att ta igen lite sömn medan jag, Gittan, Jonna och Elina begav oss ut på promenad till Willys. Gittan & Lasse skulle ha middagsgäster på kvällen så det skulle handlas inför det :) bra att ha vagnen med sig för då kan man lasta de tinga sakerna i korgen på den ;)
Medan vi var iväg hade Lasse städtjänst där hemma :P

När varorna var avlämnade vandrade jag och Elina (som somnat gott i vagnen) hemåt. Tias sov som en sten så vi roade oss med att leka i vardagsrummet tills han vaknade:)
Sen var det äntligenmin tur att få vilsen stund! Så skönt det var att lägga huvudet på kudden och dra täcket över sig ;P
Lyckades med en powernap på en halvtimme och sen gjorde vi oss i ordning och begav oss hem till mamma och pappa för att äta middag där :)

Det var pappa som stod för matlagningen och han serverade ankbröst med potatiscalzone och god sås :) allting var supergott! :)
Efter maten bunkrade vi oss framför tvn och tittade på melodifestivalen:)
Elina somnade någon gång halvvägs in i tävlingen. Tyckte väl inte heller om de första bidragen ;) haha
Det var ett allmänt trött sällskap så ett tag tror jag vi alla sov en stund :P haha.
Körde hem vid tolv och när vi kom hem bestämde sig Elina för att hon hade sovit klart :/ Pigg som bara den och snackade och sprallade för glatta livet! Lyckades inte få henne att somna förrän strax efter halv tre :s Zzz...
Klockan sju på morgonen var det färdigsovet igen enligt lilla fröken så hon fick komma upp och springa rundor i gåstolen medan jag hoppade in i duschen gör att försöka vakna till liv *gäsp*

Sen var det full rulle resten av söndagen! Frukost hos Gittan & Lasse (igen) och sen körde jag, Jonna och Elina bort till loppisen på Södan medan Gittan åkte med mamma och mormor in till Hyllie för att jobba ett par timmar, och Tias och Lasse gick ut i garaget för att mecka med chevan.

Hittade inte särskilt mycket på loppisen, var ca 15-20 säljare som inte hade dykt upp trots att de anmält sig :/ tråkigt för de som anordnar det hela, speciellt nät de sagt nej till folk som velat stå där och sälja. Men men...
Hittade en lära-krypa-boll i fint skick som jag köpte. Kostar ca 250kr ny och jag köpte denna för 30kr :) helt okej ;)

Efter loppisen bar det av in till malmö för en tur på Ikea :) passade på att äta där också. Billigt och bra ;) och nej, vi åt inte köttbullarna med hästkött. Verkar som att hela Sverige är i chock över att det nu upptäcks att det finns spår av hästkött i lite allt möjligt. Ja alla utom just hästfolket, vi har vetat det hela tiden. Om du väljer att skicka din trotjänare till slakt genom att sätta den i en lastbil som ska köra Sverige runt och hämta upp diverse djur som ska gå samma öde- var sjutton tror du då köttet tar vägen?!?
I alla fall, efter vi ätit så gick vi en snabb runda in på barnavdelningen för jag skulle ha nya hakklappar och en ny kudde till Elina. Sen kom vi ifrån varandra där kastruller och allt sådant är. Letade och letade men kunde inte hitta varandra :s och så klart hade jag ju mobilen i jackan som låg i kundvagnen som Jonna körde runt med. Typiskt :/ slutade med att jag fick skämma ut Jonna genom att efterlysa henne i högtalarna :P haha
När vi var klara på Ikea ringde vi Gittan men hon var inte riktigt klar än så vi begav oss vidare till Emporia för att fördriva tiden lite där :)
Hittade farligt mycket fina saker!! :s Lyckades motstå många saker men en del fick följa med hem ;) hehe

När Gittan var klar letade vi upp bilen och körde vidare till xxlutz :) skulle egentligen till Martin Olsson först men de stängde redan klockan fyra så vi hann inte det :(
Blev fika på Lutz, glasfyllda crêpes med chokladsås. Mums!!!!

Sen var det äntligen dags att åka hem. Helt slut var både jag och Jonns efter att ha hållt igång hela dagen. Puh!
Blev middag hemma hos Gittan & Lasse och sen begav vi oss hem för att natta lilltrollet :)

Gick dock inte helt smärtfritt eftersom magknipet var tillbaka igen :( Fick bli mammamys och sen fick microhunden ta över när jag väl lyckats få henne att somna.

Ovido - Quiz & Flashcards