Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Stressig morgon :)

Av happyworkaholic - 6 februari 2013 21:01

Elina har snarkat som bara den hela natten. :s Imponerande att någon så liten kan låta så högt...
Vid sju bär hon vaknade gav jag henne näsdroppar och sen fick hon välling och somnade om. Jag passade på att göra detsamma eftersom det inte blivit så mycket sömn under natten :)

Vaknade vid halv nio och såg att jag hade sms från pappa :) Han undrade om Tias var klar i köket så kakelplattorna kunde sättas upp.
Eeeh...nja...klar och klar... ;) Fattades ju gipsskiva på en liten bit och behövdes knackas ner plattor på en liten bit. Men det mesta var ju klart :)

Efter att jag mätat till höger och vänster, både till pappa och Tias (hur de nu vågade låta mig göra det) så skickade pappa hit Sabine för att fixa med kakelplattorna :)
Blev till att snabbt röja kaoset i köket. Saker precis överallt, speciellt disk, eftersom det inte gått att diska så lätt här hemma de senaste dagarna :s
Så från att inte ha haft några planer alls så blev det stressigt som bara den att hinna klart i tid. Saker och ting kan snabbt ändras ;)

Pappa hade varit supersnäll och ordnat jättefina kakelplattor till oss :D

Katterna tyckte så klart att det var väldigt spännande när Sabine kom med alla sina saker. Mycket som skulle inspekteras och snusas på :) För er som inte visste det så är Bus och Revi mästare på att sätta kakelplattor- i alla fall om de själv får säga någonting om saken ;)
Efter att ha letat fram en kartong till hårbollarna (kartonger är bäst!) så fick Sabine chansen att göra sitt jobb utan hjälpredor ;)

Vi som bara skulle byta ut vasken, nu ser det ut som att vi renoverat halva köket. Men oj så fint det blir!! :D :D :D

Nu sitter vi i soffan och skrattar åt folk som blir omhändertagna i Stockholms tunnelbanor :P Jisses vad fulla människor inte har koll :s
Och så många ungdomar som bara lämnar sina överförfriskade vänner vind för våg :s Hade jag aldrig gjort!

Jonna är här på besök ikväll igen :) Fanns bra program på våra kanaler tydligen ;) haha
Snart dags för Body of Proof :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards