Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Helgen

Av happyworkaholic - 11 februari 2013 10:15

Det har varit en väldigt lugn helg för oss här hemma :)
I fredags hade jag tänkt att jag skulle storstäda här hemma men lilltrollet hade helt andra planer ;) Det skulle bara busas och lekas hela förmiddagen :) Fast det är i och för sig mycket roligare än att städa så jag klagade inte ;) haha
Sen på eftermiddagen kom Jonna & Jill och gjorde oss sällskap :)
De har fortfarande kasst med varmvatten hemma hos sig så jag erbjöd henne att låna vår i utbyte mot lite trevligt sällskap :)
Ett gäng pannkakor svängde vi också ihop som mellanmål/lunch- så gott!!
Längesedan jag gjorde det sist så det smakade riktigt bra :) Vi fick dock slåss om dem för Revi försökte febrilt stjäla allihopa :s Den katten är verkligen helt tokig i pannkakor! :P

Tias kom hem tidigare för han hade varit på något informationsmöte hos Lernia och sen fick de sluta efter det.
Så medan jag och de andra töserna kollade på något på tv så låg han i vaskaskåpet och meckade rör ;)

På kvällen åt vi pizza (eller ja de andra två åt pizza) och kollade på Gladiatorerna :) Dåliga/tråkiga deltagare i det avsnittet så det blev mer snack än tv-tittande :P

Lördagen spenderade vi hos Gittan & Lasse :) Gittan har ju varit iväg med jobb i Tyskland så hon hade inte träffat Elina på en hel vecka. Vilket är vääääldigt länge om man är Gittan ;)
Tias och Lasse meckade med chevan och jag, Elina och Gittan begav oss ut på promenad. Frisk luft och lite mathandling på vägen. Skönt :)

Igår fixade vi äntligen undan all disken vi samlat på oss här hemma. Kändes som hela badrummet var fyllt med disk :s Att inte ha någon vask/kran i köket är helt jäkla värdelöst!!! Har ju så klart diskat i badrummet med jämna mellanrum men det är ingen höjdare :/
Tias kopplade på duschslangen på rören i köket och sen diskade han för fulla muggar i en hel evighet. I bara varmvatten :s Så skönt att få undan allt!
Vid ett körde tias iväg och hämtade Tobbe som äntligen skulle koppla in kranen :) jag och Elina begav oss bort till Gittan och Lasse för att låna deras bil en kort stund. Skulle hämta ett par stolar i mitt förrförra förråd. Tur man känner den som har det nu :P haha
Men först tog vi en promenad och mötte upp Gittan som varit på Lidl och handlat :) lite frisk luft behövs om dagarna :)

På kvällen dök Jonna också upp och sen åt vi alla middag där hos Gittan och Lasse :)
Tittade på Så ska det låta (försökte i alla fall, Elina spelade en annan sång på sin gåstol med jämna mellanrum) och sen begav vi oss hemåt för att natta lilltrollet :)

Nu ska vi (Elina) äta lite gröt och sen ska vi bege oss iväg och hämta upp tant Lisa så hon får handlat :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards