Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av happyworkaholic - 6 augusti 2010 12:27

Jahapp då har man varit dum nog att skaffa sig en ny blogg... Hmm... antagligen inte särskilt genomtänkt men skit samma :) Min förra hade uppenbarligen någonting emot min dator för allting blev helt knast när man skulle uppdatera den- väldigt irriterande! :/ Fick ett tips av en tjejkompis om att denna sidan var lättare att handskas med- so here I am :) 


Har gjort ett försök till att ta tag i mitt liv lite grann. Ändra matvanor och börja träna igen. Känns som det var i ett annat liv som man faktiskt levde sunt :s Men nu ska det som sagt bli ändring på det :) Har gått och skaffat mig ett gymkort på Oasen och fått ett träningsprogram upplagt. Alltid lättare att få lite hjälp innan man fått rutin på det hela, är ju i början som man brukar vara ful och fuska en massa ;) Så nu är det gymmet som gäller varannan dag och de andra dagarna är det tänkt att jag ska hitta på någon annan aktivitet, te x promenera, jogga, cykla etc. 


Tias fick en idé häromveckan om att jag skulle lära mig att åka inlines :o Vet inte riktigt var han fick den idén ifrån men nu har jag i alla fall ett par här hemma som är kanonfina! Stöder till och med cancerfonden med sin lilla rosa rosett på sidan :) Har varit ute och åkt (vinglat) tre gånger sen jag fick dem och har (peppar, peppar) inte lyckats ramla än :D Har dock inte lärt mig bromsa heller så jag är en mindre samhällsfara när jag är ute :P hehe. Men men, det kommer väl med lite träning. Och ja, träning det är precis vad det är! Tar som sören på benen när man är ute. Kanonbra! :)


Sitter i soffan med Tias nu och tittar på Legend Of The Seeker, en serie han fastnat för. Jag har inte kollat på alla avsnitten men det jag har sett är helt okej faktiskt. Egentligen inte min smak men ibland blir man förvånad när man ger saker och ting en chans :)


  


Snart dags att göra sig i ordning, börjar jobba klockan tre. Väntar bara på att mina jobbekläder ska torka. Vi har fått ny "uniform" på jobb, dvs nya beige/gröna tröjor och nya lite kortare förkläden. Tröjorna är snygga men de blir skitiga efter en dags jobb så det kommer bli väldigt mycket tvättande :s


På söndag är det min födelsedag så då ska jag ha kalas :D Eftersom morfar är sjuk så har vi bestämt att vi ska ha det hos honom och mormor i Höllviken. Där är jättemysigt och då kan alla vara med :) Blir grillad fläskfilé i örter och sallad/hemmagjord klar potatissallad på menyn. Mums! Plus att underbara Rebecka har lovat att göra en fin tårta till mig ;) Har gett henne helt fria händer så ska bli mycket spännande att se vad det blir :) Förra året fick jag en superfin Twilight-tårta :D


Nä nu måste jag hoppa in i duschen så jag kommer i tid till jobb. Ska försöka uppdatera denna bloggen lite oftare än den förra :P


Tjingeling!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards