Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

27 februari

Av happyworkaholic - 27 februari 2011 12:04

  

Igår hade vi städdag här hemma. Inte särskilt kul men verkligen nödvändigt. Röjde ute på balkongen och körde allt skit vi samlat på oss till tippen. Så skönt att bli av med det! :)


Strax efter ett kom dammsugartjejen Jonna hem till oss för att demonstrera sin superdammsugare, och även göra rent vår soffa och säng på köpet. Bara till att tacka och ta emot med tanke på att där är typ två ton katthår i den soffan :s Ingen billig maskin precis (verkligen inte!) men den var riktigt grym! Lyckades till och med göra våra gardiner hårfria (!), och det är verkligen ingen lätt uppgift. 


När klockan närmade sig fem så var visningen klar :) Tog betydligt längre tid än vi trott men kändes ändå inte som länge. Lite konstigt med tanke på att man suttit och titta på en dammsugare i fyra timmar :P haha. 


Jag gjorde mig i ordning och sen släppte Tias av mig på övre där jag skulle möta upp Emma. Vi skulle in till O´learys och träffa Lisa och hennes två tjejkompisar, äta gott och titta på alla (dåliga) bidrag i melodifestivalen :) . Blev en väldigt trevlig kväll. Åt nachos till förrätt (O´learys har den enda nachos och dippa som jag tycker om) och sen blev det fläskfilé till huvudrätt. Och så ett par cider till det :) Kanongott! 


  

När melodifestivalen var slut så betalade vi och gick över till Lisas gamla jobb på andra sidan gatan. Stannade bara en halvtimme sen tog jag och Emma bussen hem igen. Blev ingen långkörarkväll men det behövdes inte heller för vi hade så jäkla kul under de timmarna så vi var helt slut sen :) haha.


Idag har vi inte så värst mycket planerat. Tias stack precis iväg för att kolla på Sebbes gamla firmabil. Den är tydligen sönder så Tias skulle se om han kunde hitta felet och eventuellt laga det.


Ikväll blir det bio (Gullivers resor) i malmö med Jonny, Anna, Tobbe och hans Emma :)


  


Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards