Alla inlägg den 17 juli 2011

Av happyworkaholic - 17 juli 2011 22:01

...att laga mat när Revi ska hjälpa till :/






Tjingeling!       

Av happyworkaholic - 17 juli 2011 00:45

I fredags fick vi äntligen en efterlängtad sovmorgon! :D Som jag har längtat!

Slängde ut Revi från sovrummet vid sju och sen kom han faktiskt inte och klagade förrän klockan var tio. Wohoo!   


Åt frukost i lugn och ro samtidigt som jag tittade lite på Top Model :)

Efter det röjde jag i köket tillsammans med Tias. Han passade på att testa det nya ugnsrengöringsmedlet vi köpte för ett tag sen- väldigt effektivt! Man bara sprayade på det och lät det verka ca 20 min, sen torkade man med en fuktig trasa och vips så var ugnen som ny igen. Ungefär som ett sånt där "mirakelmedel" på tv-shop, fast  i verkligheten :)


När städningen var klar satte jag igång med bakningen som jag planerat sen dagen innan. Hade dock inte bestämt mig för vad jag skulle göra så jag började med att kolla runt lite på internet på olika sorters kakor... 


Efter en stunds letande hittade jag ett recept på Sega chokladmuffins som jag tyckte såg väldigt goda ut :) 


Mums!  


När klockan närmade sig fem begav sig Tias iväg till Tobbe. Han fyllde år i fredags så de skulle in till malmö och festa tillsammans med lite annat folk :)

Jag var inte så sugen på att dra ut så istället tog jag en dusch, gjorde mig i ordning, fyllde en påse med de nybakade muffinsen och sen körde jag bort till Alexandra :) Hade bestämt att vi skulle ha lite lördagssoftande med kinamat, spel och filmtittande. Promenerade först bort till TaiPei för att hämta min Biff med Bambu (utan bambu) och sen gick vi vidare till Restaurang Kina för att hämta Alexandras Stekta nudlar med Grönsaker och Räkor :)


Blev en hel del skitsnack under kvällens gång, och så lite film, bebismys och maxi-yatzi :P Riktigt trevlig kväll!  


Söta lilla skitunge :)  


Pojkarnas utekväll blev tyvärr inte så lyckad :( så när klockan var strax efter tolv hämtade jag upp mannen min vid bussen och sen begav vi oss hem :)


Tjingeling!   


  

Ovido - Quiz & Flashcards