Alla inlägg den 19 juli 2011

Av happyworkaholic - 19 juli 2011 09:50

Denna jobbeveckan är allt annat än spännande och livad   


Det är ju semestertider vilket innebär att det bara är en eller två tandläkare som jobbar. Det händer med andra ord inte ett jota!! Försöker sysselsätta mig med att städa lite i sterilen och fixa undan tvättkaoset nere i källaren, men det är svårt när man inte kan vara ifrån receptionen några längre stunder. När man väl sitter där är telefonen helt knäpptyst och det är inte en kotte som kommer in, men så fort man försvinner en stund så kan man sätta pengar på att då blir det helt plötsligt liv i luckan. Tills man kommer tillbaka vill säga, då är det tyst och dött igen :/


 


 

I går körde jag och tränade efter jobb. Har varit dåligt med träning förra veckan    så nu är det dags att ta tag i det på allvar! Vill ju helst hinna se lite resultat innan vi åker till Thailand så nu blir det till att ta sig i kragen och bruka allvar.

Att sitta på jobb och vara rastlös hade nog en bra inverkan för det gick hur lätt som helst att ta sig igenom passet. Var riktigt kul att svettas och ta i tills kroppen kändes som spagetti :P


När jag kom hem höll mannen min på med maten   Härligt att slippa börja joxa med det när man kommer hem och är hungrig :) Blev ugnsgrillad kyckling med potatis och rotfrukter. Mums! Eller ja, rotfrukterna är jag inte så förtjust i men man kan ju inte få allt :P haha.

Efter det blev det soffmys framför tvn tillsammans med katterna.


Idag ska jag hem och städa efter jobb. Det ska bli en flasch back-kväll på onsdag :D Peter, Fredrik och My (med husband) kommer på besök. Blir middag och en massa gamla minnen. Längtar!   

 

Nu ska jag bege mig ner i källaren en stund och försöka bli klart med tvätten som jag började med innan.


Tjingeling!   

Ovido - Quiz & Flashcards