Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

BVC-besök

Av happyworkaholic - 19 juni 2013 22:43

Idag har det varit min lediga dag, som (i stort sett) alla onsdagar. Hade en hyfsat skön morgon. Vaknade visserligen kl sex men steg inte upp förrän vid halv åtta :)
Elina sov fortfarande så passade på att ta en dusch och försöka vakna till liv lite mer. Lagom till jag var klar och klätt på mig hörde jag ett litet troll som snackade inne på sitt rum. Eller kraxade är nog mer rätta ordet ;)
Stackars liten har blivit förkyld :( Täppt i näsan och kraxar som en liten kråka :(

Hon har även lyckats smitta mig med den där förkylningen :/ Har en riktigt envis rethosta som gör att det känns som lungorna är på väg upp ur kroppen när jag hostar :s
Själklart är det som värst lagom tills man ska gå och lägga sig :/ suck...

Vid elva, efter Elina powernapat en stund, begav vi oss ut på promenad under fina vädret :) Mötte upp Alexandra hemma vid henne och sen vandrade vi ner till Kinarestaurangen för att äta lunchbuffé. Mums!
Elina upptäckte majs, något som verkligen gick hem hos fröken ;)

Nästa anhalt var optikern. Äntligen fick jag tummarna loss och fixade till mina vindögda glasögon :p

Sen promenixade vi in på Valen och spanade rundor i affärerna :) Brukar resultera i något klädesplagg till lillfisen ;) men idag var det faktisk tias som stod på shoppinglistan :) Evigheter sedan han fick lite nya kläder så idag gick jag på jakt på killavdelningen :))
Resultatet blev två t-shirts, ett linne att ha under skjortorna, massa strumpor (har slängt alla med hål i så nu fanns det nästan inga kvar där hemma) och en sommarjacka :)

Halv tre hade vi tid på BVC för mätning och vägning av Elina :) längesedan jag var där så lite extra spännande ;) Elina somnade ju typiskt nog en liten stund innan vi skulle vara där så jag var tvungen att väcka henne när vi kom dit :( tycker inte om att behöva göra det, speciellt inte nu när hon är lite sjuk och behöver all sömn hon kan få :( men men, inte mycket att göra åt saken.
Hon var i alla fall glad när hon väl vaknade :) visade alla sina konster för Linda (BVC-sköterskan). Satt stadigt, bankade ihopa två leksaker, krälade rundor och satte sig upp från liggande. Allt med ett leende på läpparna och bus i blicken <3 Älskade lilla unge!

Väl på vågen fick både jag och Linda en mindre chock när den stannade på hela 7405g. Jisses! Sist vägde hon bara 6800g så var ett rejält skutt denna gången. Längden stannade på 71 cm så även där var det ett stort kliv :) Vårt lilla troll växer så det knakar :))

När vi var klara på BVC gick vi hem till Alexandra så hon kunde hämta sin cykel och sen gjorde vi sällskap hem till Gittan och Lasse dit jag skulle, och Alexandra cyklade vidare till dagis för att gå på möte där.

Efter en timmes paus ungefär begav jag mig ut med Elina igen. Promenerade bort till Willys för att handla lite och hoppas på att Elina skulle sova en stund i vagnen. Var rejält trött och grinig :( Tog inte speciellt lång tid innan hon nannade gott nerbäddad och gó :)

När jag handlat klart var det världens oväder utomhus. Blixtrade och åskade och regnade så in i vassen!! Typiskt nog vaknade Elina precis när jag gick ut och hade då fått för sig att hon absolut inte skulle vara i vagnen längre :/ Skrek som en galning!! Så pass att hon knappt fick luft och höll på att kräkas som hon tog i :s
Slutade med att jag fick ta upp henne, vira in henne i min regnjacka och bära henne hela vägen tillbaka till Gittan & Lasse :/ suck!!
Helt slut i armarna när jag kom fram, och totalt genomblöt. Men Elina var hur nöjd som helst. Jäkla unge :/ ;)

Lagade ungsstekt falukorv och potatismos till middag. Har inte ätit det sedan jag flyttade hemifrån. Sååååå gott det var!!! Så himla enkelt men med så många minnen ;)

Nu sover det förkylda lilla trollet och jag och tias degar i soffan :) ska ta och göra mig i ordning för sängen nu. Hiskeligt trött!!
Ska bara inta en slurk äcklig hostmedicin först och hoppas på att hostan lugnar sig tillräckligt för att jag ska kunna få lite sömn.

Imorgon är det VAB som gäller för min del. Nästan hela dagen i alla fall. Ska åka in och jobba ett par timmar efter Tias har slutat, så all disk blir körd och allt är som jag vill ha det tills på måndag ;)

Sen håller jag midsommarledigt efter det :))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards