Alla inlägg den 7 januari 2013

Av happyworkaholic - 7 januari 2013 13:20

I torsdags började Elinas ena öga att rinna väldigt mycket, och i fredags varade det också (grön gegga). Ringde distriktsköterskan på vc för råd och sen har vi sköljt och baddat flitigt med kokstaltlösning hela helgen, men det har ändå inte blivit bättre. Så i morse ringde jag till vc igen och fick en tid till doktorn.

Elina uppförde sig exemplariskt! (Förutom att hon satt och pruttade högt ute i väntrummet :P)
Satt fint i mitt knä medan jag pratade med doktorn och sen fick doktorn lyssna på hjärta och lungor, titta med lampa i öronen, titta på ögonen med förstoringsglasögon och till och med titta i halsen på henne- helt utan protester. Så duktig vår lilla tös!

Doktorn konstaterade att det var en infektion i ögat (fick utskrivet salva) och att hon har en ganska rejäl förkylning, men annars såg allting bra ut :) Lungor och hjärta lät jättebra så ingen rs här inte- skönt! :)

Jättetrevligt kvinnlig doktor fick vi. Effektiv och glad och noga med att Elina inte skulle tycka det hon gjorde var allt för läskigt :) valde snabbt henne som familjeläkare :)

När vi var klara på vc mötte vi upp Emma som bjöd på fika (tack!) :)
Snackade lite skit och roade oss med att sitta och lyssna på folks dumma konversationer :P haha

Nu ska lillfisen och jag krypa upp i soffan och mysa framför tvn lite :) hon sjunger redan fint i min famn så dröjer nog inte många minuter innan John Blund kommer på besök ;)

Ovido - Quiz & Flashcards