Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av happyworkaholic - 14 augusti 2012 21:40

I natt ammade Elina så pass länge att vi inte vågade sondmata henne efteråt, kändes som att hennes lilla mage var ganska full redan :s
Och hon höll sig mätt lite mer än två timmar, vilket innebär att hon måste fått i sig ca 30-35 ml genom amningen :) Duktiga lilla tjej! <3
När hon kommer upp i över 2,5 kg så ska vi testa att bara amma på dagen, utan sondmatning. För att börja trappa ner på sonden och trappa upp amningen så att hon så småningom kan klara sig utan sonden :)

Vid ett-tiden begav vi oss ut på promenix ner till stan för att göra ett besök hos min bm. Skulle få kollat blodtrycket och lämna urinprov. Blodtrycket var jättebra, nere i 120/70. Stor skillnad från 150/100 som jag låg på under graviditeten :s
Hade fortfarande äggvita i urinen men det kan visst ta ett tag innan det försvinner helt. Ska göra nytt prov om 4 veckor så får vi se om det blivit någon förändring då.
Carina (min bm) blev glad att se både mig och Elina :) Hon har ju följt min sjukhustid genom att läsa min journal men det är ju alltid "roligare" att höra det direkt från källan :)

Träffade Jonna nere i stan efteråt för att lämna vårt busskort. Hon och Daniel skulle visst göra en utflyt till Danmark imorgon och det är ju alltid skönt att slippa betala bussen mellan Trelleborg och Malmö (svindyrt!). Plus att det är sista dagen busskortet gäller imorgon och det är lika bra att använda det fullt ut :)

Efter det vandrade vi vidare till Gittan & Lasse för att städa och tömma vår bil. Så fort vi fått på de nya fälgarna så måste det få plats en stycke bebis och en styve vagn i den och det gjorde det absolut inte :s Men nu gör det :)

Vid fem-tiden körde Tias iväg för att få massage medan jag och Elina vandrade bort till Willys för att handla lite förnödenheter till kvällens middag. Gittan & Lasse kom hem vid sex-tiden och då var det dags att grilla. Gittan hade dock inte tid med så mycket annat än bebismys ;) Två veckor utan lillfisen- då har man inte tid med något annat när man kommer hem. Speciellt inte när bebis till och med är vaken ;) haha.

Nu är vi alla mätta och sitter och jäser framför tvn. Och lillfisen ligger i säkert förvar i farmor Gittans famn <3

Ovido - Quiz & Flashcards