Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Magsjukan från helvetet!

Av happyworkaholic - 8 januari 2013 19:43

Vaknade vid halv tre i natt och mådde riktigt illa :s Gjorde mat till Elina som vaknade och var hungrig och sen gjorde jag badrummet sällskap med huvudet i toastolen :s
HATAR att kräkas!!!! Det har jag gjort ända sedan jag var liten. När det väl hände var det med tårar som rann och en mamma vid sidan om som tröstade och höll upp håret. Inte konstigt man känner sig som en 5-åring och vill ringa efter mamma. Antar att man aldrig blir för gammal för att sakna sina föräldrar lite extra i vissa lägen ;)

Lyckades somna en stund igen efteråt men vaknade strax efter fem igen och fick rusa in på badrummet igen. Nu var det riktigt illa! Från alla håll och kanter :s (ursäkta bilderna som poppade upp i era huvuden)
Spenderade de kommande timmarna med att skifta mellan att sitta på toa och ligga på ett täcke på hallgolvet utanför. Mindre trevligt :(

Vid halv tio kunde jag krypa upp och lägga mig i soffan istället.
Betydligt skönare än klinkergolvet!!!

Nu känner jag mig lite bättre (peppar peppar) så hoppas att det är på väg att försvinna helt. Har lyckats få i mig ett par glas avslagen coca cola, ett knäckebröd utan något på och en liten liten pyttetallrik med fil. Tackar min underbara mormor som kom med nödprovianter till mig <3
Håller tummarna för att jag får behålla det och att jag mår bättre imorgon.

Elina har varit väldigt gnällig hela dagen. Sovit mycket men vägrar sova ensam. Vill bara ligga i ens famn hela tiden :/ märks så tydligt på henne när det är något som inte riktigt är som det ska. Förkylningen får jättegärna ge med sig snart så vi får tillbaka vår goa lilla tös igen <3
Ögat är i alla fall reda mycket bättre. Salvan är inte helt lätt att få på plats men det går, och den gör ju uppenbarligen nytta :)

Nu ska jag krypa ner under mitt täcke i soffan och hoppas det får filen att sluta åka upp och ner :s

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards