Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Kall dag

Av happyworkaholic - 14 januari 2013 19:01

För någon som knappt varit utanför dörren påsen hel vecka kan jag meddela att det var KALLT att gå på promenad idag! Men det var skönt att komma ut och få lite frisk luft :)

Hann knappt komma upp ur källaren innan Elina somnade i vagnen. Hon hade i alla fall det varmt och mysigt- till skillnad från mig :P

Gick ner mot sjukhuset, vidare mot stan och sen upp mot Lidl igen. Sen gick vi ner mot Jonna och där mötte vi just henne och Alexandra :) Gjorde dem sällskap till Willys och sen begav vi oss hemåt igen.

Väl hemma var det slut på husfriden :/ Elina fick mat och sen bestämde hon sig för att ingenting var kul. Skrek oavbrutet i nästan två timmar innan hon äntligen somnade. Hatar när hon blir på det humöret! Hon är världens goaste unge typ alltid, men så ibland så blir hon som förbytt. Bara skriker och skriker, och det spelar ingen roll vad man gör för ingenting är bra enligt henne. Och efter ett tag orkar inte nerverna mer så då åker hon i säng. Och till slut somnar hon. Och som hon sover! Är som en klubbad säl. Så det är ju trött hon är. Men varför inte bara sova då?!? Hade varit så mycket lättare för alla :/
Men men, man kan inte få allt ;)

När lillfisen sov passade jag på att plocka undan lite här hemma. Diska och plocka ner julgardinerna och lite sådant. Hängde upp nya gardiner i köket och inne på Elinas rum, men sen kunde jag inte fortsätta i sovrummet och vardagsrummet för de gardinerna måste läggas upp och vill inte att katterna hårar ner dem innan det är gjort. Hade tänkt be Gittan göra det till mig men var ju sjuk hela förra veckan och nu är de iväg på semester i två veckor :( Så får se om jag kan hitta någon annan med symaskin som jag kan muta ;) haha

Nu blir det lite familjemys i soffan en stund <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards