Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Fullspäckad dag!

Av happyworkaholic - 25 januari 2013 20:28

Jag och Elina började förmiddagen med en lång promenad i det härliga vädret :) Kallt men strålande solsken och näst intill vindstilla-underbart!! :)

Var ute i nästan två timmar innan vi vandrade bort till Gittan & Lasse för att pausa en stund och äta (Elina) innan det var dags att hämta upp Jill och tanterna ;)
Vid halv ett var de andra (Alexandra, Jonna & Jill) klara så då packade jag och Elina in oss i Gittans bil för att hämta upp dem och köra in till Emporia.

Jag fick (äntligen!!!) tillbaka pengarna för babygungan som vi skickade tillbaka i september (fungerade inte som den skulle) så nu skulle vi på jakt efter något annat kul till lilla Alice :)
Sebbe var pappaledig så Alexandra passade på att lämna barnen hemma hos honom (tur, för annars hade vi inte fått plats i bilen allihopa).

Vi började med att äta när vi kom fram. Både vi "vuxna" och våra små troll var hungriga så bäst att ladda batterierna innan leksaksjakten började ;)

När vi ätit klart allihopa begav vi oss ner till den läskiga leksaksaffären :s Eller ja, egentligen är det inte själva affären som är läskig utan människan som står i öppningen när man ska in. Hade ni hört hans "väääääääälkooooommeeennn, väääääälkooooommeeeeennnn" så hade ni förstått vad jag menar :s De stackars barnen blir helt livrädda, vissa börjar till och med gråta :s
Känns inte som en helt lyckad affärsidé, men jag är ju ingen expert ;)

När man väl kommer förbi den läskiga mannen i öppningen så är det en ganska rolig affär att gå och titta i :) Finns MASSOR med leksaker! Något för alla åldrar :) Hittade ett par leksaker till vettigt pris som jag köpte till Elina :) Hon har ju nyligen börjat intressera sig för sådant så vi har inte så många saker än. Och mycket av leksakerna till de riktigt små är alldeles för dyra enligt mitt tycke :/ Men ibland springer man ju på fynd så då får man passa på :)
Blev en "nyckelknippa", en prasselbok, en sak man ska snurra på två kulor och sen en sådana kedjesak man kan göra lång (bra beskrivning jag vet) :)

När klockan var halv fem kände vi oss klara med shoppingen. Hade hittat ett par fina saker till Alice, bland annat en lära-gå-vagn med massa roliga leksaker på :)

Lämnade av Jill hos hennes pappa och sen släppte vi av Alexandra och alla hennes saker hemma hos henne :)
Jonna följde med hem till oss på middag och hårfärgning :) Hon står i duschen just nu så får väl snart se om jag lyckades få färg överallt eller om hon tvingas ha mössa under helgen ;P haha

Tias håller på med maten (blir örtmarinerad fläskytterfilé med ugnspotatis och sallad. Mums!)

Elina ligger inne på sitt rum och skriker :/ Är så trött att hon knappt orkar hålla ögonen öppna men vägrar sova :(
Vår jäkla grannes fel! :/ Fått henne att sova tre gånger men varje gång har deras jäkla duschmojäng satt igång så det låter som hela lägenheten ska braka ihop- och vips så är bebis vaken och ledsen igen :/ slår aldrig fel! Är så jäkla trött på det nu!!! Hållt på i en månad så jag hoppas verkligen att att de håller vad de lovat och ser till att fixa det nu när lönen kommit. Annars vet jag inte vad jag gör :s

Hoppas hon kommer till ro snart och att deras mojäng håller sig lugn så hon kan få sova i lugn och ro.
Mitt lilla hjärta <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards