Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Monsterbebis

Av happyworkaholic - 30 januari 2013 12:40

Igår hade vi en dålig dag här hemma :(
Elina var inte alls sig själv.

Vaknade vid åtta och var hur pigg som helst. Kom upp i vår säng och låg och snackade med mig och Revi en stund. Sen fick hon gröt till frukost men spottade ut det mesta så gav henne lite välling efteråt. Som hon inte heller åt upp. Tog bara ett par sutt sen slängde hon bort flaskan :/
Men hon var fortfarande pigg och glad så tänkte att hon äter väl när hon blir hungrig :)
Låg i babygymmet och lekte hur fint som helst i nästan två timmar medan jag åt frukost och duschade och lite annat som behövde göras.

Sen vid halv elva började hon bli gnällig så tänkte att hon var väl hungrig eftersom hon inte ätit särskilt mycket innan. Fick välling men åt bara typ 20ml sen slängde hon bort flaskan och ville inte ha mer. Gnällig som bara den och jättetrött men ville inte sova. Vid tolv lyckades jag äntligen få henne att somna, efter mycket skrik och protester :/
La henne i vaggan och hon sov vidare hur gott som helst. I typ tjugo minuter.
Sen skulle det inte sovas mer :/

Hon var uppenbarligen jättetrött fortfarande; skrikig och ville ingenting. Men sova skulle fröken absolut inte!
Skrek oavbrutet här hemma i typ tre timmar, oavsett vad jag gjorde.

När klockan var runt halv fyra begav vi oss hem till mormor för att hälsa på och fika lite :)
Tack och lov så var hon lite gladare när vi var där. Lekte med mormors halsband och lite sådant :) Men äta skulle hon fortfarande inte...

Vid fem körde vi hem till Gittan & Lasse. Tias skulle fixa med bilen när han kom hem så lika bra att få det gjort direkt. Vilket var tur för det tog längre tid än han och Lasse hade trott det skulle göra. Någonting med att bromsarna låg emot.

Farmor Gittan var en ängel och tog Elina så jag kunde vila en stund på soffan. Verkligen välbehövligt!
Jag älskar vårt lilla troll över allt annat men när man bara hör skrik hela dagen så blir det till slut smått kortslutning i hjärnan :s

Gittan tyckte hon lät hes på kvällen och jag höll med henne så vi tänkte att hon kanske hade lite ont i halsen och att det va därför hon inte ville äta ordentligt. Gjorde en dos ersättning (den är tunnare än vällingen) och då lyckades Gittan få i henne nästan en hel dos, med lite trugande.

När vi kom hem var klockan strax innan tio så efter att ha fått en ny blöja åkte vårt lilla monster i säng och somnade som en stock helt utan protester. Skönt!!

Hon har varit ganska gnällig nu på förmiddagen också, men inte så farligt som igår. Och nu har hon sovit i nästan en timme och ätit välling. Så förhoppningsvis får vi en trevligare dag idag :)

Älskade lilla humörtroll <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards