Alla inlägg under augusti 2010

Av happyworkaholic - 13 augusti 2010 22:31

Jobb som vanligt idag. Det är fortfarande lite kaos där, men fick i alla fall ett kort pass (10-30-16). Tog bussen hemåt sen men hoppade av i Vellinge där Tias hämtade upp mig. Hade bestämt med mamma att jag skulle träffa henne efter jobb och hjälpa henne att lägga in bilder på mormors fotoram :) Hade varit duktig och faktiskt kommit ihåg att ta med mig mitt minneskor och allt :D Men vad gör jag? Jo jag glömmer ju så klart det på jobb. Suck...

Men men, fick i alla fall letat igenom mammas dator så nu finns där ett gäng olika bilder i ramen. Mina får jag lägga till en annan dag.


Och just det, mamma var ju så klart inte hemma så vi fick bege oss till Räng för att möta upp henne. Hon var iväg med Mia och Paddington som skulle träna för någon ny instruktör. Det skulle bara ta en liten stund. Men som ni säkert förstår så blev det ju inte riktigt så... Vi kom inte därifrån förrän vid halv sju :s Alla var smått hungriga då så jag och Tias körde in till stan och handlade kinamat och sen åt vi allihop hemma hos mamma och pappa. Mums! :)


Nu har vi precis kommit hem. jag sitter i soffan och strötittar lite på någon konstig film på TV8, och Tias sitter och läser Kalle Anka :P hihi.


  

Imorgon är det ju lördag och jag ska för en gång skull inte jobba kväll :D 

Tina ska ha födelsedags- och inflyttningsfest i sin nya lya så jag, Tias och Emma ska dit imorgon kväll :) Är tänkt att vi ska vidare till Streetarna sen efteråt. Har aldrig varit där så vi får väl se hur kvällen slutar :)


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 12 augusti 2010 18:24

Idag har varit en ganska händelselös dag så det blir bara ett kort inlägg...


  

Klockan ringde klockan nio i morse så då var det bara till att masa sig ur sängen och göra sig i ordning för jobb. Kort lunchpass men fick jobba över en halvtimme så var ändå inte hemma förrän vi halv fem. Ibland är det drygt att bo långt ifrån jobb...

Lite halvkaos på jobb idag för vår ena kock hamnade på sjukhus igår kväll och kunde då så klart inte jobba idag. Stackaren har helt förlorat känseln i hela höger sida av kroppen och skulle magnetröntgas idag för att se om det är en propp han har fått. Håller tummarna för att allting går bra så att han snart får komma hem igen. 


  

Hoppade av bussen vid träningen och körde lite kondition och styrketräning. När jag tänkte bege mig så såg jag att det fullkomligt vräkte ner utanför så jag stannade och tränade en stund till i hopp om att det skulle sluta regna . Det gjorde det som tur var så en kvart senare kunde jag hoppa av min crosstrainer och cykla hemåt :)


Ska hoppa in i duschen nu, och fixa någonting att äta. Sen i kväll är det säsongsstart för CSI Miami :D Så mellan 21.00 och 23.00 ska jag sitta bänkad framför tv:n :P hehe. 


Tjingeling!     

Av happyworkaholic - 11 augusti 2010 11:56

Idag kommer bli en bra dag, det känner jag på mig :) För idag är det sex månader sen jag lurade in Tias i det här förhållandet :P hehe. 


Dessa månaderna har bara susat förbi, fattar inte var tiden tar vägen ibland. Men det har varit sex härliga månader! :) På ett sätt känns det som att vi nyss träffats, och på ett annat som att vi alltid umgåtts. Oavsett vilket så älskar jag det! :D


  

Jag älskar Dig och jag älskar att Du finns i mitt liv. Du är min dröm som slog in <3


Nu ska jag ta tag i disken ute i köket och sen ska jag sticka iväg och träna. Hoppas att ni alla får en helt underbar dag! :)


Tjingelin!   



Av happyworkaholic - 10 augusti 2010 20:06

Sov inge vidare i natt så när klockan ringde i morse var jag allt annat än pigg på att stiga upp :( 


Skulle egentligen vara ledig idag, men Niklas mådde inte bra igår så jag sa att jag kunde ta hans pass idag. Kändes som en väldigt dålig idé när det var dags att stiga upp :s Men men, har man lovat så har man. Bara till att masa sig ur sängen och in i duschen. Upp på cykeln och iväg till bussen. Blev lite piggare när jag kom ut i den friska luften- skönt. 


Var jag och Jennie som hade lunchen. Var en lugn dag så när klockan närmade sig sex var jag verkligen redo att åka hem! Längtade hem till min soffa :P


Fick sms av söta Rebecka som undrade om jag ville gå på bio med henne imorgon kväll, och det kan man ju inte tacka nej till :) Så efter att ha tittat på sf.se för att se vad som går på bio har vi nu bestämt att vi ska se Letters to Juliet :) Eller ja, det var väl egentligen jag som bestämde det... Fast Rebecka visste redan att jag skulle välja den :P 


Imorgon bitti blir det att cykla ner till gymmet och sen får jag väl ta mig an disken i köket. Kan ju glädja mig med att så fort diskmaskinen är inkopplad (väntar bara på en rörmockare) så slipper jag denna roliga syssla :D Wohoo!! :D


Nu ska jag slappa vidare i soffan tillsammans med Tias, och titta på Legend of the seeker :) Blir lite sommarbilder här nere, bara för skoj skull :)


             


Tjingeling!

Av happyworkaholic - 9 augusti 2010 11:23

Igår var det som sagt min födelsedag och den firades hos mormor och morfar i Höllviken :) Min underbara mamma slet i köket från klockan åtta på morgonen för att fixa med all mat och annat som skulle förberedas och tas med till kalaset. Älskar dig mamma! <3 

Det blev ett lyckat kalas med massa god mat och fina presenter :) Fick handdukar, ett halsband, träningsskor, en plattång, ljusstakar att ha på väggen, pengar till nya jobbeskor och...hmm...vad var det mer? Jo just det- en diskmaskin! :D Min underbara sambo var trött på allt tjat om att han aldrig diskade :P hehe. Så han letade skåne runt (hans egna kommentar) och köpte mig en diskmaskin :D Underbara man! <3


        


Idag var Tias första dag tillbaka på jobb efter semestern. Kan säga att han såg inte jättepigg ut när klockan ringde kvart i sex i morse :s Jag rullade över på hans sida och somnade om igen :P 


Ligger och slappar i soffan och kollar på One Three Hill nu. Börjar jobba klockan tre så ska snart fixa lite mat och sen är det dags att göra sig i ordning. Är kvällspass med Niklas som gäller ikväll. Tror inte det är några speciella matcher så det blir antagligen en ganska händelselös jobbkväll. Fast det kan i och för sig vara ganska skönt ibland :)


Nu är det dags för lite mat :)


Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards