Alla inlägg under maj 2011

Av happyworkaholic - 15 maj 2011 08:30


Jaha, vad har nu hänt i helgen?

Jo i fredags slutade jag extra tidigt, redan klockan tolv, för Revi (den nya på-prov-bengalen) skulle komma till oss :) Den lilla krabaten var duktig och åkte flyplan från Stockholm till Sturup, och han var helt tyst hela flygresan fick vi höra. Duktig liten kille :) Ullis kom med honom vid halv två-tiden. Han hördes lång väg ute i trappen för han tyckte inte alls att det var kul att sitta i en liten bur :(

Bus fräste och morrade på honom som bara den (så klart) men han var jättesnäll och gjorde absolut ingenting tillbaka. Vilken lättnad!

Vi har haft de ihopa hela helgen och det har faktiskt gått riktigt bra :) :)

De är ju inte direkt kompisar än, men de är i samma rum samtidigt :) Han går fram och hälsar på henne emellanåt (som för att säga hej, jag är snäll) och bryr sig inte alls om att hon är tönn och fräser på honom när han kommer lite väl nära ;) Det kommer nog ta ett tag men jag tror ändå att de kan bli bra kompisar om de bara får lite tid på sig :) Hon är ju lite skeptisk (med all rätt) efter det förra bengalbesöket men Revi är jättesnäll och det tror jag nog att hon kommer inse snart.

Dessutom är han en riktig mysmupp! Helt underbart gosig. Speciellt på kvällarna, då vill han ligga så nära en det bara går! Helst uppe på bröstet på en. Jättesöt krabat :)

Han har förresten något form av synfel så han springer in i saker ibland och missbedömmer avstsånd när han ska till och från ställen, vilket resulterar i att han ramlar ner ibland och kör huvudet i soffan och lite annat. Därför hans förra ägare inte ville ha honom :( Vi tycker inte att det är något problem. Hans personlighet är helt underbar och så länge han inte lider av att han är lite klumpig så spelar det inte oss någon roll :)


Tjingling! 

Av happyworkaholic - 13 maj 2011 11:32

Revi :)

Av happyworkaholic - 13 maj 2011 11:20

 Masstart ;)


I förrgår var jag med Chistoffer, Yohanna, Jamie och tittade på när Christoffer körde cross :) Kul att träffas och kul att titta på alla galningar som körde runt i lervällningen på banan :P hehe. Christoffer hade ny cross och nya kläder när han började. Renheten varade dock inte så länge :P haha.

Vi fick se en snygg vurpa efter ett lite övermodigt hopp ;) Men tyckte ändå att det gick riktigt bra, han har ju precis köpt crossen så man kan ju inte vara bäst med en gång :) 


                  


I eftermiddag kommer det en ny liten krabat hem till oss. Bengalen Revi ska bo hos oss på prov. Får hålla tummarna att Bus tycker bättre om honom är Lennon :)


Tjingeling!   

Av happyworkaholic - 9 maj 2011 13:53


Såååå bra!! :D


Igår var det en händelserik dag. Steg upp hyfsat tidigt och gjorde oss i ordning inför Farmors 70-årskalas :) Skulle först hämta upp mormor (vilket inte behövdes för hon var ute i så god tid att hon promenerade bort till oss istället) och sen vidare hem till mamma och pappa för att samla ihop oss lite. Onödigt att köra med två bilar om man inte måste.

Lekte lite med Trassel och sen var det dags att bege sig in till Malmö. Till Big Bowl för att vara mer exakt :)

Kalaset innefattade nämligen släktturnering i bowling och sedan söndagsbuffé. Mitt lag vann :D Wohooo!! :P Blev många skratt och en del klot i rännan :P haha. När vi spelat klart, ätit tills vi var mätta (och lite till) och sjungit för Farmor begav vi oss hemåt igen (klockan var ca halv fem då). Släppte av mormor i stan för hon skulle på teater, och sen körde vi vidare hem till mamma och pappa för att lämna av dem.

Hemma i Trelleborg mötte vi sedan upp Emma och Robin (och hans mamma) för att gå och se den nya Fast & Furious filmen :D Den var precis lika bra som de andra (så klart) och på slutet (nä alla korkade människor gått ut ur biosalongen och det bara var vi kvar) så fick man se en liten glimt av vad som komma skall :D Det kommer med andra ord ännu en så småningom. Tjohooo!! :D haha.

När filmen var slut begav vi oss hem och slängde oss i soffan tillsammans med en väldigt glad och sällskapasjuk katt ;) Blev lite The Big Bang Theory och sen gick vi och la oss vid elva-tiden. Idag är det måndag i vanlig ordning och man är tillbaka på jobb igen.


Tänker på min fina vän som är sjuk och ligger på sjukhus :( Hoppas hon snart får komma hem igen. Efter jobb ska jag till Rebecka för att fira henne med en liten paket :) Den stora får hon faktiskt hjälpa till med själv en annan dag :P haha. Nu ska jag fortsätta jobba :)


Tjingeling!    

Av happyworkaholic - 6 maj 2011 21:24

Mysbelysningen i behandlingsrummet


Har suttit i receptionen hela dagen idag. Mamma opererade med MH så jag fick överta hennes station    Och jisses vad telefonerna har gått varma idag!! :s

LA hade jouren och verkar som alla i Malmö hade tandvärk just idag. Jourtidern fylldes upp fortare än jag hann svara i telefonerna. Men det löste sig för alla, tur det :)


Slutar egentligen kvart över två på fredagar men eftersom det var full rulle hela dagen blev det inte förrän klockan tre idag. Inte hela världen för jag skulle ändå vara kvar i Malmö eftersom jag skulle på ansiktsbehandling kvart över fyra :)

Har haft så mycket finnar och skit på sistone    så tänkte att jag nog kunde behöva en ordentlig ansiktsrengöring.

Var på Sinnesro Spa på Husargatan. Jättemysigt litet ställe som ligger nere i en källare :) De har allt möjligt där, så som olika typer av ansiktsbehandlingar, fotbehandlingar, massage, floating etc. Tjejen (Emma) som hade hand om mig var väldigt gullig. Lugn och duktig på det hon gjorde :)

Portömning är ju en mindre trevlig upplevelse (usch och aj!) men resten av behandlingen var superhärlig!   Låg nästan och slumrade till emellanåt :P

Passade även på att få mina ögonfransar färgade så nu slipper jag slita på dem med mascara varenda dag. Har ju en ful ovana att sitta och dra av den sen på kvällen (fy!) vilket resulterar i att jag även drar loss ögonfransarna. Inte så bra. Inte så snyggt heller för den delen   Men nu är det slut på sådana dumheter! :)


På vägen hem körde jag in om på Restaurang Thai Pai och köpte kinamat (mums!) Varken Tias eller jag orkade laga någon mat idag så vi gjorde en fuskis med matlagningsbiten  


Sitter och kollar på Criminal Mind nu. Älskar sådana serier! Bus ligger sidan om mig och myser. Söta kattaskrälle. Tias sitter vid datorn och nördar sig med de andra töntarna :P Snart blir det film och soffmys. Återstår att se vad det blir för film... :)


Tjingeling! 

Av happyworkaholic - 5 maj 2011 20:09

Härligt blodtrycksfall på jobb i morse. Suck...

 Intressant att se fikarummet från ett annat perspektiv ;) 


Längesedan jag skrev någonting nu men jag har varit sjuk så jag har helt enkelt inte orkat. Åkte på någon form av magsjuka förra torsdagen :( Första gången. Slipper gärna i fortsättningen också, ingen trevlig upplevelse alls :( Låg pall hela Valborg så det blev minst sagt en lugn helg.


I tisdags var jag (äntligen) tillbaka på jobb igen- i dubbel bemärkelse :) Först vanliga jobbet till kl 18, och sen O'learys till kl 24. Tog hårt på mina stackars fötter :s Men det var kul att stå i baren   och träffa gänget igen :) Till och med min lilla favorittant Christin var där ;) 


Segt att stiga upp igår, men hade bara kort dag på jobb som tur var.

På eftermiddagen var det (äntligen!!) dags för ett besök hos frissan :D Som jag har längtat!! Otroligt trött på mitt hår. Det är ju fortfarande på utväxt så blev inte så mycket klippning, men för att piffa upp det en aning så la vi lite ljusa slingor och det blev kanonfint!   


Kom hem vid halv sju idag, snabbstädade här hemma tillsammans med Tias och sen träffade  jag Michel och Mika en kort stund :) Snackade lite skit :) Trevligt att träffa min kära göteborgare igen, var flera år sedan nu :s Får bli ett längre besök lite senare till sommaren :)


Nu ska jag titta på Cold case med Bus :)


Tjingeling! 

Ovido - Quiz & Flashcards