Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Diverse besök

Av happyworkaholic - 13 augusti 2012 21:42

Började dagen med att städa lite här hemma. Plocka undan, diska och dammsuga. Mattan var verkligen i stort behov av en rengöring! Tur att vi har en riktig superdammaugare som lätt fixar det problemet :)

Lillfisen tog sovmorgon och vaknade inte förrän vid elva så hon och Tias hade pappa-dotter-mys medan jag fixade i ordning inför hemsjukvårdens besök :) Skönt att kunna gå och pula med städningen i lugn och ro :)

Vågen visade 2290 g idag :) Hon jobbar sig sakta men säkert upp mot nedankanten av "normalkurvan".
Vår lilla duktiga tjej <3

Efter hemsjukvårdens besök begav vi oss ut på promenad. Dels för att njuta av det fina vädret och dels för att hämta ut ny medicin (järntillakott) till Elina.
Apoteket på sjukhuset här i Trelleborg är verkligen inte snabbt. Femton nummer före när vi kom dit, och ändå var där bara två personer som var aktiva :/ Men men, blev vår tur till slut och när vi var klara där vandrade vi vidare hem till Tias mormor och morfar för att fika :)
Jag hade nya skor (eller ja, skor jag inte använt på länge) och vi tog en rejäl omväg dit (pga att vi gick till sjukhuset först) så nu har jag en härlig blåsa under foten :( Aj! :'(

När vi kom hem var klockan sju och det var dags för hela familjen att äta. Elina sov dock fortfarande så jag och Tias passade på att göda oss själva innan det var dags för henne.

Imorgon ska jag på efterkontroll hos min bm för att se hur det stor till med mitt blodtryck. Är ganska säker på att det gått ner rejält, men frugan är om det är nere på normalt igen. Återstår att se :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards